Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Fara leac pentru „piraterie”. Suntem prea corupti ca sa ne mai salvam.

Actiunile de combatere a „pirateriei” in transportul de persoane, planificate la inceputul acestui an de Inspectoratul General al Politiei impreuna cu reprezentantii operatorilor de transport, au fost salutate cu entuziasm in toata tara. Din pacate, desi la nivel central IGP a acordat sprijin si deschidere in vederea organizarii unor actiuni in forta de identificare si sanctionare a „piratilor“, aplicat in teritoriu, planul de eradicare a transportului ilegal de persoane s-a dovedit, in mai multe judete, a fi un fiasco total.
 

„Am ajuns sa impingem de la spate autoritatile si institutiile statului sa aplice legea, am primit un refuz clar de a se aplica legea 12, in conditiile in care la Vaslui am vazut cumetrii, oameni din politia locala care erau sanctionati pentru piraterie sau persoane aflate in legatura de rudenie cu seful anti-frauda din IJP Vaslui care fac activitati ilicite de transport. Este un dezastru, iar fenomenul se extinde cu atat mai curajos cu cat institutiile statului bajbaie si nu vor sa intervina radical. Legea 12 s-a dovedit ca poate fi aplicata, au fost confiscate masini, iar dupa oprirea activitatii de transport acolo au fost date si amenzi”, a declarat Augustin Hagiu, presedinte de onoare FORT.
Actiunile ar fi trebuit sa continue, insa „deranjul” la nivel local a fost atat de mare incat s-a sunat la centru si presiunea inversa a contat mai mult, iar iIn momentul de fata nu sunt actiuni pe piraterie.
Pe langa Vaslui au fost facute actiuni similare de control in judetele Prahova, Gorj si Dambovita. Ceilalti transportatori asteapta sa le vina randul, insa se pare ca asteapta degeaba. La nivel central s-a incercat stabilirea unui calendar al actiunilor, insa nu s-a mai intamplat nimic. Concluzia: nu se vrea.
Se asteapta un semnal de la ministrul de interne pentru a se aplica legea 12, insa atata timp cat acesta intarzie sa dea dispozitie in teritoriu nimeni nu face nimic. Toti invoca punctul «g» din legea taximetriei, astfel ca in paralel s-au facut demersuri in Parlament pentru reintroducerea acestei prevederi in legislatie. Deocamdata am trecut cu aviz favorabil de Comisia Juridica, am trecut si de Comisia Transporturi, iar raportul a ajuns la Industrii si Servicii, de unde trebuia sa plece in plen. Stupoare insa, Ioan Bivolaru a luat raportul si a plecat in concediu doua saptamani. Asta ca sa mai faca misculatii pe legea taximetriei, ne-a declarat din surse Hagiu.
Nici impotriva fenomenelor de taximetrie falsa nu se poate face nimic, in conditiile in care au intrat si pe piata romaneasca site-uri dedicate persoanelor fizice, prin intermediul carora acestea pot oferi servicii de transport cu autoturismele personale contra cost. Acest segment nu este reglementat, nu este taxat si aduce prejudicii directe tot transportatorilor cu acte in regula. „Le recomand tuturor operatorilor sa isi pirateze singuri traseele, cu microbuze de 8+1 locuri“, recomanda Augustin Hagiu.

Articole similare

Ad