Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Federlogistica propune transferarea taxelor incasate pe autostrazile genoveze catre Autoritatea Sistemului Portuar

Cozile lungi de camioane din sectiunile de autostrada care se indreapta catre Genova, generate de verificarile din tuneluri, care opresc traficul noaptea si continua adesea pana dimineata, au declansat proteste puternice din partea transportatorilor rutieri, cu mobilizarea sindicatelor confederale si a lucratorilor din intregul lant de aprovizionare. Asociatia Federlogistica, parte a Conftrasporto, a inaintat autoritatilor cateva propuneri pentru prevenirea exodului de containere din portul ligurian. Presedintele asociatiei, Luigi Merlo, explica ca „in ultimii douazeci de ani, cele trei porturi liguriene au crescut mult, in timp ce reteaua rutiera nu numai ca nu a crescut, dar s-a si agravat. Acest lucru se datoreaza managementului trecut al Autostrade per l'Italia, care, pe langa faptul ca a fost inadecvat din punct de vedere al investitiilor, a redus si pretul, actionand exclusiv ca un colector de impozite".
Ca urmare, prima propunere a asociatiei se refera la transferarea taxelor de pe autostrazile genoveze catre Autoritatea Sistemului Portuar, cel putin pana la revenirea la normalitate. Aceste venituri ar trebui utilizate pentru „initierea actiunilor imediate in scopul reducerii inconvenientelor din transportul rutier si pentru a compensa reducerea tarifelor portuare si feroviare. Aceasta masura ar fi importanta si pentru repararea, desi in mica masura, a greselii de a exclude porturile italiene de la finantarile prevazute in Decretul de relansare”.
Alte puncte vizeaza consolidarea transportului feroviar, o deschidere mai mare a accesului in porturi si un accent sporit pe digitalizare.

Articole similare

Ad