Humbaur a organizat, la jumatatea lunii trecute, la Burtenbach, conferinta premergatoare IAA Hanovra, in cadrul careia si-a prezentat noua gama FlexBox – ce raspunde solicitarilor actuale ale clientilor din coletarie, transport expres sau curierat – alaturi de noile produse Kögel – despre care puteti citi in numarul urmator al revistei
Humbaur va oferi din aceasta toamna o gama larga de caroserii si semiremorci pentru distributia rutiera de bunuri, raspunzand astfel urbanizarii in crestere din zonele metropolitane si evolutiei impresionante a pietei de curierat, coletarie si transport expres.
Distributia locala de bunuri este tot mai necesara si importanta in zilele noastre, ceea ce implica livrari si catre companii si magazine, dar si catre consumatorii individuali, iar Humbaur, intelegand aceste cerinte ale pietei, prezinta pentru prima data o gama de caroserii si remorci adaptate nevoilor actuale, usor de manevrat si eficiente din punct de vedere al costurilor.
Compania este preocupata in primul rand de colectarea si distributia de bunuri de orice tip, inclusiv proaspete sau fragile, indiferent de modul de ambalare. De aceea noile caroserii si remorci au fost concepute in cooperare cu industria automotive si cu firme de logistica de top din Europa, si promit sa fie foarte eficiente si robuste.
Toate noile caroserii FlexBox au constructie usoara, dar robusta, materialul viitorului in cazul acestui producator fiind PurFerro sau PurAlu, iar noile panourile sandwich fiind folosite pentru toate versiunile de caroserie. Panourile PurFerro sunt 100% fara CFC si au spuma de poliuretan (PUR) in interior. Intregul panou este consolidat cu un strat exterior rezistent pe fiecare parte, usor de intretinut, din aluminiu sau otel, care este acoperit apoi cu vopsea poliesterica. Peretii ofera izolare termica si protectie la fluctuatiile de temperatura si de vreme, ceea ce reduce consumul de energie, si deci si costurile. Panourile sandwich sunt dintr-o singura bucata, astfel incat sa fie robuste, foarte rezistente la imbatranire si impermeabile la vaporii de apa. Peretii caroseriei sunt vopsiti in alb uniform (RAL 9010) la interior si exterior si au in mare parte suprafete netede, ceea ce face curatarea mai usoara. De asemenea, panourile PurFerro sunt mai usor de inscriptionat sau de vopsit, pentru ca cele mai multe imbinari din silicon de la generatiile anterioare au disparut.
Interiorul caroseriilor este echipat individual cu sine de ancorare a marfurilor si chingi de fixare pe pereti si pe podea, precum si cu sistem orizontal de prindere. In mod special se remarca sinele integate in peretii laterali, pentru a nu se mai pierde spatiu util, si faptul ca sunt disponibile oricate puncte de ancorare, astfel incat sa se respecte cerintele de fixare pentru orice tip de ambalaj: paleti, carucioare, pachete individuale sau bunuri proaspete. Toate caroseriile Humbaur sunt oferite cu rampa interna de incarcare, platforma liftanta sau rampa de acces, ceea ce inseamna ca pot fi incarcate/descarcate foarte bine, indiferent daca au sau nu o remorca separata.
Iar acoperisul lor se remarca prin faptul ca poate fi comandat si in varianta opaca, si transparent, pentru a lasa sa intre lumina, in functie de tipul de transport.
Compania are numerosi clienti din retail si din logistica de alimente si bauturi, iar caroseriile frigorifice respecta cele mai stricte reglementari pentru transportul acestora.
Sasiurile si cadrele exterioare ale vehiculelor Humbaur sunt galvanizate, ceea ce le face foarte rezistente si durabile.
Remorcile FlexBox au lungimi de 2.000-6.500 mm, latimi de 1.400-2.550 mm si inaltimi de 1.600-2.600 mm, pot fi din panouri sandwich de 30 sau 60 mm (acesta din urma pentru caroserii frigorifice), strat superior din otel galvanizat de 0,6 mm sau din aluminiu de 0,8 mm (in cazul caruia se obtine o reducere a greutatii de circa 5 kg/m2, dar la un pret mare mare), pereti laterali izolati de 60 mm si podea din lemn de 15 sau 18 mm grosime ori podea AluGrip antialunecare.
Modelul expus cu ocazia conferintei premergatoare IAA era din material sandwich de 13 mm, din aluminiu, si se preteaza mai ales la transport de flori si de produse de panificatie, dar si la orice alte bunuri care mai nou sunt comandate on-line si a caror livrare se asteapta sa se faca repede. Iar pietele unde astfel de configuratii se bucura de cel mai mare succes sunt Germania, Elvetia, Italia, Spania, Portugalia si, mai nou, tarile scandinave.
In primul an urmeaza sa se produca 500 de astfel de configuratii, iar scopul Humbaur este sa ajunga in curand la 2.000, pentru ca piata chiar are potential mare.
FlexBox se remarca si prin diferitele posibilitati de montare pe sasiu – prin sudura, lipire sau cu suruburi.
Un alt model expus, pentru transport de marfuri generale, ilustra foarte bine si multiplele posibilitati de ancorare, sina laterala fiind disponibila la diverse inaltimi, cu un rand sau doua pe fiecare perete.
De cele mai multe ori, vehiculele sunt livrare gata asamblate, pentru a se economisi timp si a se garanta cea mai buna calitate, in special a etansarii, dar la cerere se pot livra si kituri.
Modelul expus era echipat special pentru a putea ajunge si in Marea Britanie, cu feribotul.
Reprezentantii Humbaur estimeaza sa produca intr-un an circa 2.000 de FlexiBox, cele mai bune piete pentru acest model urmand sa fie BeNeLux, Elvetia, Italia, Germania, Franta si Spania, unde o vreme vor fi vandute in paralel si modelele standard de pana acum, si cel nou, personalizat, expus la conferinta Pre IAA.
Humbaur a prezentat si o combinatie de vehicule FlexBox, de 7 t, cu platforma ridicatoare si rampe, pe un sasiu Renault Master L4H1 cu tractiune pe spate, pentru care este suficient permisul categoria B/BE, si care se remarca prin flexibilitatea in exploatare, deoarece poate fi achizitionata/folosita numai una dintre caroserii.
Sarcina utila a celor doua boxuri este de 820, respectiv 2.000 kg, dimensiunile lor utile fiind 4.435×2.035x 2.085, respectiv 4.185×2.035×2.085 (Lxlxh).
In plus fata de modelul expus, mai este disponibila o combinatie FlexBox, de 6 t greutate totala, pe Volkswagen T6 cu sasiu jos din aluminiu si cu suspensie pe perne de aer. In acest caz cele doua caroserii au sarcina utila de 3.500, respectiv 2.500 kg, si dimensiunile utile de 4.435×2.035×2.085, respectiv 4.435×1.835×2.085.
Din oferta producatorului german mai fac parte caroserii frigorifice FlexBox de 7,2 t, pe Iveco Daily 70C18, care au duba din panouri sandwich de 60 mm, podea izolata de 60 mm cu AluGrip, platforma hidraulica de 1.000 kg si sarcina utila de circa 3.500 kg.