Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Flota spaniolă și-a dublat vârsta față de 2007 din cauza eliminării unor reglementări

În Spania au apărut în ultimul an 5.000 de firme noi de transport și 18.000 de utilitare uzate, așa cum arată federația FENADISMER, deoarece Curtea Supremă a eliminat, în octombrie 2020, dintre criteriile de acces la profesie, cerința legată de vechimea maximă a vehiculelor și alte cerințe pentru obținerea statutului de transportator care erau în vigoare în unele Comunități Autonome. Iar Ministerul Transporturilor nu a făcut nimic pentru a restabili aceste reguli.

FENADISMER insistă asupra faptului că este nevoie de noi cerințe legate de vechimea vehiculelor pentru cei care intră pe piața de transport de marfă, pentru a sprijini realizarea obiectivelor legate de siguranța în trafic și de reducerea emisiilor, dată fiind vârsta deja îngrijorătoare a flotei spaniole, una dintre cele mai mari din Europa, de 13,9 ani în cazul șasiurilor și de 7,7 ani în cazul autotractoarelor, adică dublu față de 2007.

Decizia Curții Supreme afectează toate segmentele de transport, dar mai ales utilitarele ușoare, care acum sunt complet nereglementate după eliminarea, în 2013, de către Ministerul de Transport, a tuturor cerințelor de acces la profesie. Această dereglementare a dus la apariția în ultimul an a 4.800 de noi transportatori cu utilitare ușoare care nu au nicio calificare profesională și au vehicule vechi, și la creșterea flotei naționale de utilitare ușoare cu 6.300 de unități. Lor li se adaugă 11.500 de camioane vechi apărute în ultimul an.

Articole similare

Ad