Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ford F-Max automat se vede la orizont

Ford Otosan și AVL (cea mai mare companie independentă din lume care se ocupă de dezvoltarea și testarea de trenuri de rulare, de integrarea lor în vehicule și de domenii noi precum ADAS/AD și Data Intelligence) au anunțat că vor derula activități de dezvoltare de camioane cu grad înalt de automatizare care să circule pe autostrăzi.

Această colaborare vine după succesul testului cu un convoi de Ford F-Max, din toamna lui 2019, iar primul pas este sistemul „Autonomous Highway Pilot“ care permite condusul autonom în situații normale de trafic și are la bază tehnologia SAE L4 Highway Pilot, ce va putea fi folosită între hub-uri logistice și va compensa astfel parțial lipsa de șoferi de pe piață.

Pentru dezvoltarea camionului automat va fi nevoie de un efort uriaș, deoarece el trebuie să acopere o mare diversitate de condiții meteo și de trafic și să garanteze siguranța transportului indiferent de ele, la fel cum ar face-o un șofer. Dar pentru început vor fi acoperite scenariile cele mai obișnuite – în următoarele șase luni cei doi parteneri vor deja să realizeze un transport cu adevărat automat între două hub-uri – și treptat se va crește complexitatea lor.

Reprezentanții celor două companii se așteaptă ca implementarea transportului de la un hub la altul cu vehicule automate să scadă costurile de operare cu până la 30% și să contribuie semnificativ la reducerea numărului de accidente în care sunt implicate camioane.

Două Ford F-Max, echipate cu lidar, radar și sistem de camere cu senzori și cu platforme de procesare, pot fi văzute deja pe drumurile din Turcia și Germania, unde se testează aceste tehnologii, și conform AVL ele colectează date de pe traseu care să fie folosite apoi pentru a testa percepția și algoritmii de luare a deciziilor bazați pe inteligența artificială. Iar metodologii inovatoare și sistematice de verificare și validare vor fi utilizate pentru a se garanta maturitatea produsului și siguranța oferită de acesta în trafic.

AVL intenționează să participe la proiect cu expertiza sa îndelungată în dezvoltarea de softuri, prin echipele din Regensburg și Istanbul, în timp de Ford Otosan va veni cu expertiza în dezvoltarea de sisteme de asistență și de condus autonom pentru vehicule comerciale grele.

Articole similare

Ad