Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Franța: Gestionarea paleților trebuie plătită de clienți

Asociația transportatorilor francezi OTRE le sugerează membrilor să factureze clienților de transport serviciul de gestionare de paleți, care este o sursă de stres continuă atât pentru operatori, cât și pentru șoferi. Președintele OTRE, Jean-Marc Rivera, le-a cerut membrilor asociației încă din ianuarie să încerce să monetizeze toate operațiunile suplimentare celor de transport, precum încărcarea paleților în camion și descărcarea la destinație pe care clienții le solicită, dar cel mai adesea nu le și plătesc.

Acum OTRE revine asupra acestei valorizări a serviciului de transport, constatând că acest contract standard stabilește clar condițiile de gestionare a suporturilor de sarcină (cum ar fi paleții). Acestea nu dau naștere nici la consignație, nici la închiriere către transportator, care nu le ridică, nu le furnizează, nu le preia și nu le returnează. Problema este că părțile la contract pot deroga contractul de la această prevedere, având în vedere dispoziția legală care se aplică numai în absența unor clauze negociate între părți.

În practică, transportatorii nu prea au de ales și sunt obligați de către clienții lor să își asume responsabilitatea de a returna clienților/expeditorilor paleții pe care au fost transportate mărfurile care le-au fost încredințate și pe care le-au predat unui terț destinatar.

În cadrul lucrărilor în curs de desfășurare între Ministerul Transporturilor și partenerii sociali, OTRE solicită, prin urmare, ca transportul de pe gol să fie considerat ca fiind un transport de mărfuri în sine și, prin urmare, să facă obiectul unui contract separat plătit. Pentru ca dispozițiile articolului 6 din contractul-tip din Codul transporturilor să fie aplicabile în mod obligatoriu, acestea trebuie transpuse și completate corespunzător.

Articole similare

Ad