AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Franța vrea să elimine camioanele pe motorină din 2030

Camera Adunarea Națională din Parlamentul Franței a aprobat legea pentru combaterea schimbărilor climatice, care însă nu a apărut încă în Monitorul Oficial din cauză că a fost contestată la Consiliul Constituțional de un grup de 60 de parlamentari, așa cum informează federația spaniolă a transportatorilor FENADISMER.

Printre noutățile aduse de această lege se numără eliminarea completă a motorinei pentru camioane din 2030 și instituirea, din 2024, a unei taxe pentru folosirea drumurilor din Franța și ulterior a unei taxe de mediu, dacă până în 2028 vehiculele grele nu reușesc să scadă emisiile de gaze cu efect de seră. În plus, pentru a dubla volumele de transport feroviar de mărfuri, greutatea maximă autorizată a ansamblurilor pentru transport combinat va crește de la 44 la 46 t, iar pentru a accelera trecerea la vehicule verzi vor exista linii de finanțare pentru înnoirea flotelor.

De când a început dezbaterea pe marginea proiectului de lege, în februarie 2021, asociațiile transportatorilor din Franța au privit cu îngrijorare aceste măsuri și efectele lor asupra viitorului transportului rutier de marfă.

Legea a fost subiectul unor dezbateri intense și a primit numeroase amendamente, în ambele camere ale Parlamentului, care au impus formarea unei Comisii Reunite, compuse din șapte deputați și șapte senatori, pentru a încerca să se ajungă la un acord între cele două Camere într-un text comun, care în cele din urmă a fost redactat la finalul lui iulie.

Acesta include măsuri cu un impact foarte mare asupra viabilități a mii de firme franceze de transport mici și mijlocii și chiar și asupra celor 100.000 de firme spaniole care fac transport internațional, așa cum consideră FENADISMER, și care sunt obligate să treacă prin Franța.

Articole similare

Ad
Ad