Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad

GEFCO isi eficientizeaza cursele pe tren cu vehicule second-hand

GEFCO a gasit o modalitate prin care isi eficientizeaza returul pentru cursele de transport feroviar oferit catre Europa de Vest prin transportul de vehicule second-hand aduse din Germania si Belgia. Masinile sunt verificate de reprezentantii companiei, urcate pe tren si aduse la parcul de la Leordeni, de unde clientii le pot ridica sau de unde le pot fi livrate direct acasa. Succesul acestui proiect este in crestere, avand in vedere faptul ca numai in ianuarie anul acesta au intrat in tara 36.126 de autoturisme second-hand.

Principalii clienti ai GEFCO in Romania sunt Dacia si Ford, pentru care ofera transportul catre vest, in special pe cale ferata. Compania transporta spre vestul Europei peste 60% din masinile produse in Romania, adica transporta anual peste 300.000 de autovehicule, in special pe tren. Alti clienti sunt producatorii de piese si componente de la noi, astfel incat 70% din activitatea companiei este in domeniul feroviar.
Incepand de anul trecut, GEFCO a introdus proiectul „My car is there“, cu care a castigat premiul „lider in inovatie“ la conferinta Automotive logistics Europe 2018. Aplicatia le permite utilizatorilor B2B sau B2C sa comande pe telefon transportul cu un sofer al unei masini noi sau second-hand achizitionate dintr-un parc auto din vestul Europei.
Un alt proiect al companiei lansat anul trecut pentru Romania a fost acela de transport pe tren al vehiculelor second-hand achizitionate prin firme de leasing din Germania si Belgia. „Noi cumulam volumele intr-un hub din vestul Europei in Germania (Neuss) si Belgia (Ghislenghen) si asiguram acest transport pe tren pana in Romania, de unde facem livrarea mai departe catre clientii finali. Este un serviciu door-to-door. Clientul comanda preluarea unei masini dintr-un anumit loc (sunt parcuri predefinite din Olanda, Germania si nordul Frantei), noi o transportam in hubul de incarcare pe tren, unde se face un proces de verificare de 360O: se scaneaza masina integral cu camere video si se intocmeste un Proces Verbal prin care preluam anumite accesorii, daca este cazul“, a spus Ciprian Julean, Automotive Country Manager GEFCO Romania.
Trenurile ajung la Leordeni de Arges, iar de acolo se face distributia catre clientul final sau, daca doreste, acesta poate veni sa preia personal masina. „Aceasta este o inovatie pentru ca toate vehiculele se transportau pana acum doar pe camion, iar costurile erau mari, deoarece este costisitor ca un camion sa adune toate masinile de unde sunt. Prin acest serviciu, noi am ajutat nu numai la reducerea costurilor, ci si a emisiilor de CO2 pentru ca a scazut astfel numarul de camioane care aduc masini catre Romania.“
Piata de vehicule second-hand a cunoscut o crestere importanta in ultimii ani, iar cele mai multe sunt cumparate din Germania, Belgia si Olanda. Clientii participa la licitatii on-line organizate de companiile de leasing de acolo, iar vehiculele pot fi preluate de reprezentantii GEFCO, daca clientul opteaza pentru transport pe tren. Clientii pot verifica statusul masinii in anumite puncte cheie. Acestia pot vedea daca vehiculul a plecat din parcul firmei de leasing si cand a ajuns in parcul de incarcare pe tren. „Sunt anumiti timpi de tranzit alocati pentru fiecare segment. Noi nu oferim acest serviciu clientului final, respectiv persoanei fizice, ci vanzatorului. Acesta, la randul lui, ofera clientului final serviciul de transport si acolo vede tariful si isi poate selecta modul de transport. Noi suntem in legatura cu persoanele fizice numai dupa ce acestea au selectat modul de transport pe tren cu GEFCO. Atunci primim datele de contact ale clientului si stabilim detaliile ulterioare.“
Serviciul este oferit din toamna lui 2018, iar in viitorul apropiat compania intentioneaza sa-l ofere si pentru relatia Italia, deoarece si de aici se exporta volume mari catre Romania, Bulgaria si Grecia. Livrarea catre Bulgaria si Grecia se face tot din Romania. „Avand trenurile care merg spre vest cu vehicule noi, folosim aceste sinergii pentru eficientizarea curselor.“

Piata de vehicule rulate influenteaza productia si vanzarea de piese
Ciprian Julean a explicat ca, potrivit datelor statistice, desi importurile de vehicule sunt dominate de second-hand-uri, in ultima perioada s-a observat o crestere a vehiculelor noi, atat diesel, cat si electrice. „Cred ca ne apropiem de o crestere de aproximativ 20% in cazul importurilor de vehicule noi, in timp ce optiunea pentru second-hand e usor in scadere. Ca volum, Romania importa mai multe vehicule second-hand decat Bulgaria, insa raportat la numarul de locuitori, Bulgaria este intr-o mai mare masura o piata de masini rulate comparativ cu Romania.“
Tara noastra a cunoscut cea mai mare crestere procentuala din UE la achizitia de masini electrice, insa numarul acestora este in continuare redus. Astfel, cresterea a fost de la 2.358 de autovehicule electrice si hibride in noiembrie 2017 la 4.016 in noiembrie 2018. Dar piata din Romania reprezinta peste 473.000 de autovehicule second hand + 131.000 de autovehicule noi. Implicit, toti furnizorii de piese si componente se concentreaza acum pe motoarele clasice diesel si pe benzina, desi sunt implicati in trecerea de la motoarele diesel la cele electrice. Indiferent ca se va trece sau nu la motoarele electrice, partea de second hand va exista intotdeauna si va avea o parte considerabila pe piata noastra. Volumul de piese produse si vandute la noi depinde de vanzarile de masini finite. Cat timp piata are un trend ascendent si volumele cresc de la luna la luna, automat si numarul componentelor va avea aceeasi tendinta. Sunt modele de motoare care, desi au fost scoase de pe piata, beneficiaza in continuare de suport de la producatori.“

Articole similare

Ad
Ad