Compania s-a adaptat cu succes la cererile clientilor din perioada pandemiei, desi nu a experimentat niciodata un test mai dificil decat in primele trei luni din 2020 in ceea ce priveste modelul de tranzit al bunurilor si serviciilor, asa cum declara Klaas Sybrandy, director Global Time Critical Solutions.
Inca de la inceputul crizei sanitare, echipele companiei s-au mobilizat pentru a se adapta la masurile luate de guverne, si care au facut ca perturbarile in lantul de aprovizionare sa nu poata fi evitate in unele perioade. Iar intre timp pentru multe firme din domeniu planificarea tinand cont de noile realitati generate de Covid-19 este deja parte a strategiei de continuitate.
Lanturile de aprovizionare just-in-time au devenit omniprezente si aduc economii in depozitare, deoarece scad nivelurile de inventar si raspund urgent cererilor companiilor si persoanelor fizice. Iar cand aspecte neprevazute perturba lanturi logistice atat de eficiente costurile suplimentare pot creste exponential si loialitatea clientilor poate sa dispara. De aceea este nevoie de planuri foarte bune de rezerva.
Lucrand pentru clienti industriali, GEFCO este obisnuit cu aceste perturbari (suspendari ale traficului aerian din cauza vremii, evenimente globale, dispute politice sau greve) si stie cum sa reactioneze la ele. Dar o pandemie este ceva diferit si produce perturbari la scara mult mai mare, si de aceea compania construieste strategii de raspuns avand la baza o fundatie foarte solida.
Si in trecut GEFCO le-a oferit clientilor cu nevoi urgente solutii de livrare la nivel global in momente marcate de evenimente neasteptate
Anul trecut GEFCO a infiintat la Amsterdam un centru de control al misiunilor care ofera suport operational si coordonare pentru transporturi de marfuri, oriunde in lume, in situatii critice. Acesta se adauga centrelor de control al transporturilor rutiere, deci cu atat mai mult functioneaza eficient si ofera monitorizare in timp real pentru toate activitatile. Centrele acopera si misiuni planificate, si neplanificate, de la intreruperi pe linia de productie pana la canale de distributie ce prezinta diverse provocari. Iar 2020 a testat deja din plin capabilitatile companiei.
Ca urmare a inchiderii partiale a fabricilor auto din Europa la aparitia Covid-19, pentru a se evita stoparea productiei, GEFCO a transportat peste 750 t de componente cheie din China in Europa, cu opt chartere si cu o solutie speciala din Maroc si Mexic spre Europa.