Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Guvernul spaniol promovează transportul feroviar chiar cu încălcarea legii

Proiectul unui nou Regulament General Rutier procesat de Direcția Generală a Drumurilor din Spania obligă companiile de transport de mărfuri de volum mai mare să justifice că nu le pot transfera cu trenul sau cu barja atunci când solicită autorizație specială pentru transport pe șosele.

Acțiunea este parte a angajamentului luat de Ministerul de Transport din Spania față de transportul feroviar, în ciuda faptului că în fiecare an acesta pierde cotă de piață în favoarea transportului rutier, acuzat pe nedrept, crede federația transportatorilor rutieri FENADISMER, că este mai poluant și mai puțin sustenabil.

Ministerul Transporturilor nu și-a ascuns niciodată angajamentul ferm de a crește ponderea transportului feroviar de marfă, prin implementarea unor măsuri de sprijinire a căii ferate, care includ investiții mari de la bugetele de stat. În proiectul Bugetului General de Stat pe 2022, calea ferată este modul de transport care conduce în ceea ce privește investițiile planificate, cu aproape 7.000 de milioane de euro, adică aproape 42% din totalul investițiilor, ceea ce contrastează cu investiția corespunzătoare drumurilor, care abia ajunge la 2.500 de milioane de euro.

Următoarea inițiativă care va fi lansată este așa-numitul „Plan Mărfuri 30″, care include acțiuni cu impact pe termen scurt și mediu cu intenția de a crește ponderea transportului feroviar de marfă la 10%, față de doar 4% în prezent, și, prin urmare, „de a reduce efectele negative asociate cu transportul rutier de mărfuri: poluare, accidente, aglomerație ș.a.“ FENADISMER consideră inechitabilă și nemeritată această hărțuire permanentă pe care Administrația o desfășoară împotriva transportului rutier, fără a recunoaște importanța sa în distribuția de mărfuri în Spania, cu o cotă de piață actuală de peste 90 %, de cinci ori mai mare decât restul modurilor de transport în ansamblu, precum și eforturile sale în ceea ce privește reducerea poluării: se estimează că, din 1990 până în prezent, transportul rutier a redus emisiile de oxizi de azot cu 98%, de hidrocarburi nearse cu 95% și de monoxid de carbon cu 89%. În plus, nu trebuie uitat faptul că, în ciuda investițiilor masive alocate de guverne în ultimele decenii pentru a promova transportul feroviar de mărfuri, acesta nu a încetat să piardă cota de piață an de an, de la 35% în 1950 la 8% în 1980 și 4% în prezent.

Revenind la recenta măsură de a le cere firmelor care transportă mărfuri de volum să demonstreze că nu pot face asta pe tren sa pe barjă, FENADISMER consideră că este o aberație și o încălcare clară a actualei Legi privind reglementarea transportului terestru, care la articolul 4 garantează libertatea de alegere a clientului cu privire la modul în care dorește să se facă transportul mărfurilor.

Articole similare

Ad