Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Hapag-Lloyd: criza containerelor va dura cel puțin până la finalul anului

Congestia în lanțul de aprovizionare global nu se va rezolva până cel puțin în al patrulea trimestru al anului, deși unele semne pozitive pot apărea la timp pentru perioada de sezon, potrivit unei analize a Hapag-Lloyd, companie germană de transport maritim internațional.

„Vedem în continuare o creștere enormă a cererii care pune presiune pe industria de transport maritim“, a declarat Rolf Habben Jansen, director executiv al Hapag-Lloyd. „Acest lucru a avut un impact imens asupra ratelor spot și există încă provocări operaționale și blocaje de capacitate. Nu cred că vom vedea o îmbunătățire înainte de trimestrul al patrulea“, a mai spus acesta. Porturile congestionate rămân în continuare o problemă spinoasă, nu numai în SUA, ci și în Europa și Asia, unde o combinație de cerere mare, volume neașteptate și restricții legate de pandemie provoacă dificultăți.

Citește și: MAERSK se așteaptă la un an profitabil în contextul cererii ridicate de containere

Întârzierea medie a transporturilor operate de Hapag-Lloyd a crescut cu 160% până la 3,9 zile, ceea ce a afectat disponibilitatea containerelor, deoarece a fost nevoie de mai mult timp pentru a recupera echipamentul. Astfel, timpul mediu de utilizare a containerelor a crescut de la 49 de zile la 58 de zile. Asta înseamnă, potrivit oficialului, că este nevoie de un număr de containere cu 20% mai mare pentru a transporta același volum de marfă. Problema disponibilității containerelor ar trebui să se rezolve când predictibilitatea programului revine din nou, însă acest lucru nu se va întâmpla mai devreme de trimestrul al treilea. Pe fondul cererii ridicate, Hapag-Lloyd se așteaptă ca volumele să crească cu 5%-6% anul acesta, ceea ce va menține și tarifele ridicate. Iar asta nu e neapărat un lucru bun, mai spune Jansen, deoarece pentru unii expeditori cu mărfuri care au un cost redus aceste rate au devenit prohibitive.

Articole similare

Ad