Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Horváth: Odată cu investițiile în AI, transformarea digitală redefinește strategiile de afaceri

Transformarea digitală a redevenit o prioritate strategică majoră pentru companiile din întreaga lume, datorită progreselor în inteligența artificială (AI). Aceste progrese au un impact semnificativ, remodelând atât operațiunile interne ale companiilor, cât și procesele orientate către clienți, potrivit principalelor concluzii ale celei de-a cincea ediții a studiului „CxO Priorities 2024”, realizat de Horváth, o firmă globală de consultanță în management cu o experiență de 40 de ani, prezentă în România din 2005.

Ediția din acest an, intitulată „Rebalance your Organization towards a Digital, Deglobalized and Dynamic World”, a implicat interviuri cu peste 770 de executivi din aproximativ 30 de țări, identificând și câteva nevoi critice pentru companii. Printre acestea se numără necesitatea de a stabili modele operaționale bine structurate și de a dezvolta competențe esențiale în cadrul organizațiilor. Studiul a relevat că, deși adoptarea AI se accelerează la nivel global, aproape jumătate dintre companii se află încă în stadii incipiente, indicând o oportunitate majoră pentru creștere și inovare.

Conform studiului Horváth, 59% dintre executivii chestionați se așteaptă ca investițiile lor în AI să devină rentabile până în 2026, deși aproximativ jumătate dintre aceștia consideră că organizațiile lor sunt încă în fazele inițiale ale adoptării AI. Pentru a face față provocărilor economice actuale, companiile trebuie să promoveze structuri organizaționale agile, să definească noi abordări de leadership, să încurajeze o cultură a inovației și adaptabilității, să implementeze o infrastructură IT foarte securizată și să creeze lanțuri de aprovizionare robuste.

Companiile își dezvoltă structuri transnaționale, mutând generarea de valoare și dezvoltarea de noi produse către piețele aflate în creștere. Această tendință este influențată de lanțurile de aprovizionare optimizate, condiții favorabile de localizare și eficiența costurilor. Transformările de succes necesită redefinirea modelelor de guvernanță și colaborarea între sediul central și organizațiile regionale, așa cum și dezvoltarea de noi competențe. În același timp, riscurile cibernetice au crescut semnificativ în ultimul an, în special în industrii, precum cea a apărării (64%), retail (37%) și prelucrarea metalelor și minerit (36%), însă conștientizarea acestor riscuri a permis respingerea cu succes a majorității atacurilor.

„Transformarea digitală, susținută de AI, este acum mai importantă ca niciodată pentru companiile din întreaga lume, care doresc să-și îmbunătățească eficiența operațională, să îmbogățească experiențele clienților și să creeze noi modele de business. Organizațiile care îmbrățișează aceste schimbări și investesc în capacități AI vor fi mai bine poziționate să prospere într-un peisaj digital în continuă evoluție, iar echipa Horváth este pregătită să susțină companiile și executivii de top cu o competență vastă în modele de business, structuri organizaționale, procese și sisteme, pentru a-și alinia cu succes organizațiile pentru viitor.”,

a declarat Maria Boldor, Managing Director, Horváth România.

Studiul „CxO Priorities 2024”, realizat de echipa Horváth, a fost efectuat în urma a opt săptămâni de discuții față în față cu executivi, dintre care peste 40% la nivel de CEO, din 29 de țări de pe toate continentele. De asemenea, studiul a acoperit 14 industrii, inclusiv industrii manufacturiere, cum ar fi apărarea, producția auto, construcțiile, energia, FMCG și mineritul, precum și industrii din sfera serviciilor, cum ar fi asigurările și serviciile financiare, băncile, telecomunicațiile și transportul și logistica.

Articole similare

Ad