Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În urmă cu 25 de ani: Opel câștiga Campionatul Mondial de Turisme cu modelul Calibra

Sezonul 1996 a fost unul dintre cele mai disputate în lumea curselor de turisme. Turismele de Clasa 1 foloseau tehnologie împrumutată din Formula 1. Cu aprobarea Federației Internaționale a Automobilului (FIA), DTM-ul german devenea Campionatul Mondial de Turisme (ITC). Cursele se disputau în întreaga lume, de la Hockenheim în Germania, la Sao Paulo în Brazilia. Erau transmise în direct la televiziune și adunau în fața micului ecran milioane de fani, care își susțineau pilotul preferat. La finalul sezonului, Opel marca cel mai mare succes din istoria sa, câștigând atât clasamentul piloților, cât și pe cel al constructorilor, învingând concurența acerbă din partea unor mărci ca Alfa Romeo sau Mercedes-Benz. Campionii sezonului 1996 au fost Opel Calibra C6 4×4 și Manuel Reuter.

Lista de piloți care concurau în ITC era plină de nume sonore. Foști piloți de Formula 1 ca Alessandro Nannini, JJ Lehto sau Hans-Joachim Stuck, concurau împotriva star-urilor tinere ca Giancarlo Fisichella sau campionii din DTM Nicola Larini (1993), Klaus Ludwig (1994) și Bernd Schneider (1995). Opel era reprezentat de echipele de uzină Joest, Rosberg și Zakspeed. Era vremurile de apogeu al mașinii de competiție cu tehnologie de vârf: motoare V6 cu cilindree de 2.5 litri ce ofereau 500 CP, șasiu de cea mai înaltă clasă, iar în cazul modelului Opel Calibra, tracțiune integrală, ABS și cutie semiautomată ce permitea schimbarea treptelor de viteză într-o fracțiune de secundă prin intermediul padelelor de pe volan. Timpul pe tur obținut de mașinile din ITC erau similar cu cel obținut de monoposturile din Formula 3000, anticamera pentru Formula 1 la acea vreme.

Articole similare

Ad