Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

Impozitarea indemnizației de cazare în cabină din Franța face neatractivă meseria de șofer

Așa cum v-am informat deja, Buletinul oficial al securității sociale (BOSS) din Franța a publicat o notă care, dacă se va păstra, riscă să aibă un impact major asupra firmelor de transport și șoferilor: faptul că un camion are cușetă nu permite, el singur, acordarea indemnizației de cazare de care poate beneficia șoferul. Ci, dacă se demonstrează că acesta nu are cheltuieli de cazare, înseamnă că indemnizația de cazare nu este folosită conform obiectului ei și deci trebuie reintrodusă în veniturile supuse impozitelor și cotizațiilor sociale, pe când acum ea este o sumă netă, neimpozitată.

În aceste condiții, șoferii de camioane din Franța se arată tot mai puțin interesați să practice această meserie, mai ales că negocierile salariale din ultimul timp nu le sunt benefice.

Noua dispoziție nu se referă și la șoferii în regim DFS (Deducție Forfetară Specifică), adică la cei care se întorc acasă în fiecare seară și au mai puține cheltuieli. În acest caz, indemnizațiile pentru cheltuieli sunt supuse unor taxe sociale cu reducere forfetară. Dar trebuie precizat că, dacă angajatorul decide să treacă spre acest regim DFS, are nevoie de acordul salariatului.

Modificarea în ceea ce privește scutirile acordate la plata taxelor îi vor afecta mai ales pe transportatorii rutieri mari, care nu sunt sub regim DFS, prea nefavorabil pentru ei din punct de vedere al costurilor. Dar de acum avantajul lor, exonerarea de plata impozitelor și cotizațiilor sociale pentru sumele acordate pentru cazare și masă, este pus sub semnul întrebării, deci ei nu vor avea de ales și vor cere de la șoferi documente pentru justificarea cheltuielilor, ceea ce ar duce la conflicte între angajatori și angajați și ar crea probleme în plus pentru management, deoarece sunt întrebări la care trebuie să se dea răspuns. Pentru a justifica faptul că un șofer nu doarme acasă vor fi suficiente două facturi de masă și un bilet emis în spațiile unde poate face duș? Ce se întâmplă pe fișa de plată dacă șoferul nu poate aduce documente justificative? Va exista o parte din costuri supusă taxelor și alta scutită?

Ca să nu fie obligate să achite taxe pentru banii plătiți șoferilor pentru dormit și mese, firmele de transport ar putea fi tentate să treacă la regimul deducerilor forfetare specifice, mai puțin favorabile șoferilor.

Articole similare

Ad