Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Impozite și taxe plătite de firmele spaniole de transport de marfă

Comitetul Național Rutier din Franța (CNR) a realizat în 2020 o monografie despre transportul rutier de mărfuri din Spania, pentru a actualiza datele dintr-un studiu similar din 2015. Ca și în cazul celorlalte țări pentru care s-a realizat o astfel de analiză, ea include taxele și impozitele datorate de operatorii de transport.

Impozitul pe profit al firmelor spaniole este de 25% și în afară de el se pot aplica și alte tipuri de taxe, în funcție de tipul societății. Cele nou create sunt supuse unei taxe de 15% în primii doi ani, care însă nu li se aplică și firmelor nou create ce fac parte dintr-un grup național sau internațional.

TVA aplicabilă livrărilor de bunuri și prestărilor de servicii, achizițiilor intracomunitare și importurilor din țări terțe este în mod normal de 21%, inclusiv pentru transport și pentru carburanți, de 10% pentru produse alimentare și de 4% pentru produse alimentare de primă necesitate.

Taxa pe vehiculele cu motor, de peste 40 t, Euro 6, cu cinci axe și suspensie pneumatică, din transportul rutier de mărfuri, este în medie de 600,86 de euro/an și constă din taxa pe axă (271,70 de euro/an/vehicul), impozit local pe activitatea economică (315,60 de euro/an/vehicul) și autorizație de transport (14,56 de euro/an/vehicul).

Rețeaua rutieră cu plată din Spania numără 2.500 km, dintr-un total de 166.625 km de drum, cât are această țară. După estimările CNR, taxa medie pentru camioanele grele era de aproape 0,22 de euro/km în 2020.

Din 2007 există un sistem de rambursare a unei părți din acciză pentru camioanele cu greutate totală de cel puțin 7,5 t, plafonul fiind de 50.000 l/vehicul/an. Nu există, ca în Franța, o rambursare forfetară unică, ci rambursările se fac strict în funcție de regiunea din care s-a cumpărat combustibilul și de taxele practicate acolo. Plățile sunt luate în calcul direct la stație datorită unor carduri profesionale dedicate firmelor și autorizate de Departamentul vămilor și taxelor speciale din Spania. Un card emis în alt stat membru UE poate fi folosit pentru cumpărarea de motorină în scopuri profesionale din această țară, cu condiția ca emitentul să respecte cerințele unei ordonanțe din 2013 și să fie autorizat. Pe 2 marte 2020, acciza se ridica la 37,90 de euro/hl. Valoarea rambursării corespunde diferenței dintre acciza aplicată pe motorină într-o regiune și acciza minimă comunitară pe motorină (de 33 de euro/hl). De la 1 ianuarie 2019, toate regiunile autonome din Spania aplică aceeași rată de rambursare, de 4,90 de euro/hl, deci acciza netă se ridică la 33 de euro/hl.

Articole similare

Ad