Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement

În Olanda începe un nou test cu un camion electric

Așa cum informează TLN, compania olandeză de transport și logistică ddstrucking și șapte dintre partenerii săi au primit spre testare un camion cu emisii zero, după o perioadă mai lungă în care au studiat diverse aspecte legate de sustenabilitate. Managerul ddstrucking lucrează la asta din 2018, când a fost întrebat de diverși clienți cât de profitabilă ar fi folosirea unui camion electric. Atunci a realizat mai multe simulări și un raport care să arate dacă merită să facă un test în condiții reale și, conform raportului, costul total de operare era cu 2 cenți/km mai mare decât în cazul unui camion diesel comparabil. Dar totul era doar pe hârtie. Or, acum este pe cale să înceapă testul în condiții reale, cu un șasiu Renault Trucks având caroserie realizată de Van Berkum.

Proiectul va dura opt luni și cei opt parteneri – ddstrucking, Rabelink Logistics, Visser Duiven, Schotpoort Connect, Comans Transport, Rensa, Aloys Roemaat și JCL Group – vor avea camionul timp de câte o lună. Ei vor urmări calitatea și fiabilitatea vehiculului, care va lucra intens în această perioadă. Un motor electric nu ar trebui să se defecteze, dar cele opt firme nu au avut până acum nicio legătură cu vehiculele electrice și vor întâi să vadă ca apoi să creadă.

Un aspect important pe care îl vor urmări participanții la test este consumul de energie, deoarece fiecare dintre cele opt firme are alte încurcături și atunci vor avea ocazia să vadă cum afectează asta consumul. De asemenea, se vor face teste cu încărcare rapidă și se vor colecta diverse date: procentele de încărcare a bateriilor, greutățile curente, tipul de mărfuri transportate, numărul de adrese de livrare. Șoferii trebuie să țină evidența tuturor acestor date și să le transmisă mai departe și astfel se va crea o imagine de ansamblu completă despre cum se comportă vehiculul în diverse condiții.

Printre participanții la acest proiect se mai numără Lohistics Valley, o platformă de cooperare dintre opt municipalități și diverse companii, instituții și centre științifice și de cercetare.

Inițiatorul proiectului este nerăbdător să inițieze un altul, cu un camion de 45 t cu emisii zero, dar vrea întâi să aibă rezultatele din exploatarea șasiului Renault Trucks.

Toți mai mulți membri TLN dezvoltă inițiative referitoare la camioanele cu emisii zero și vor să le arate guvernanților locali și naționali ce fac pentru ca lumea să fie mai curată, dar și în ce fel se pot folosi veniturile colectate din taxa plătită de camioane pentru folosirea infrastructurii.

Articole similare

Ad