- Foto: Flanco
Flanco a înregistrat o creștere de 14% a vânzărilor în primele șapte luni ale lui 2024, ajungând la 650 de milioane de lei, comparativ cu aceeași perioadă din 2023. Această creștere este semnificativă în contextul în care piața produselor electro-IT a crescut doar cu 9% în aceeași perioadă.
„După cinci ani cu evoluții de piață diferite, cinci ani în care comportamentul de consum s-a modificat semnificativ de cel puțin trei ori, primele șapte luni ale anului 2024 marchează o revenire semnificativă a interesului clienților pentru magazinele fizice”, a completat Dragoș Sîrbu, CEO Flanco. „De altfel, magazinele fizice Flanco au o creștere de peste 20% față de perioada similară din 2023, aceasta venind după o altă creștere de 22%, în 2023 față de 2022. Piața de produse electronice și electrocasnice a crescut în perioada analizată cu 9% în 2024 față de 2023 și cu doar 3% în 2023 față de 2022.”
În 2024, Flanco a demarat proiecte majore, inclusiv repoziționarea ca prima rețea de magazine Smart Discounter în retailul electro-IT din România și lansarea unei noi identități de brand. Aceste schimbări au implicat un proces complex de reamenajare a magazinelor, planificat pe parcursul a trei ani.
În aceeași perioadă, Flanco a deschis cinci noi magazine, inclusiv în Brașov, Focșani, Pitești și București. De asemenea, retailerul a achiziționat primele sale două proprietăți de real estate, unde va construi magazine tip greenfield de la zero.
„Până la finalul anului, vom lansa aplicația mobilă Flanco Buzz, vom finaliza reamenajarea tuturor magazinelor din centrele comerciale mari sub noua identitate de brand și vom deschide alte patru magazine Smart Discounter în orașe mari din țară.”,
a precizat Dragoș Sîrbu.