Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

In ultimii 10 ani, numarul persoanelor care nu pleaca in vacanta s-a redus la jumatate

Pentru a afla care este starea actuala a turismului la romani, Bibi Touring a realizat un studiu in Ploiesti, pe un esantion reprezentativ format din 560 de subiecti intervievati pe baza de chestionar, in perioada 10-25 mai 2015. Studiul reflecta evolutia optiunilor turistilor romani in ultimii zece ani, perceptia acestora fata de agentiile de turism si intentiile de vacanta pentru sezonul 2015.
22% dintre persoanele intervievate nu au fost anul trecut in vacanta, fata de 44% in 2004.
 

In ultimii zece ani, consumul turistic a crescut cu 39%, cel mai mare aport la aceasta crestere avandu-l persoanele peste 55 de ani cu + 35% din total crestere, urmate de "aspiranti" (26-35 ani) cu 21%. Persoanele cu venituri mici (sub 200 euro/pers.) au contribuit cu cea mai mare crestere la consumul turistic (+17%), fapt datorat ofertelor speciale de tipul "Inscrieri Timpurii", bazate pe reduceri pentru achizitia din timp a biletelor, oferte care nu existau acum zece ani. In schimb, persoanele cu venituri mai mari si-au pastrat consumul turistic, renuntand totusi la vacantele extravagante de tip "once in a life time".
Din totalul celor intervievati, 50% au ales Romania ca destinatie turistica, iar 24% au ales o destinatie externa. Apetitul romanilor pentru vacantele externe a crescut de 2 ori si jumatate in ultimii zece ani, de la 9% in 2004 la 24% in 2014.
In plus, a crescut consumul vacantelor mixte (tara si strainatate) de peste 20 de ori, de la un procent nesemnificativ de 0,2% in 2004 la 5,4% in 2014.
Anul trecut, ca si acum zece ani, 31% din cei care au declarat ca au fost in vacanta au apelat la serviciile unei agentii de turism. In 2014, cei mai apropiati de serviciile agentiilor de turism au fost cei care au cumparat vacante externe cu 58% fata de 53% in anul 2004, in timp ce pentru vacantele in Romania au apelat 16% dintre respondenti fata de 25% in urma cu zece ani.
Anul acesta, 42% declara ca vor pleca in vacanta in tara (fata de 50% in 2014), 28% intentioneaza sa plece in vacante externe (fata de 23% in 2014) iar 23% nu vor pleca in vacanta (fata de 22% in 2014)
In 2015, 55% dintre turisti prefera sa plece in vacanta cu avionul fata de 21% in 2005. Cei ce folosesc masina proprie in vacanta reprezinta 28% fata de 15% in 2005.
Vacantele cu autocarul sunt in scadere, astfel ca in 2015 doar 16% dintre turisti mai prefera acest mijloc de transport fata de 25% in 2005
In 2014, agentiile BIBI Touring au avut o cifra totala de afaceri de peste 4 milioane de euro si o cota de piata locala de 34%.

Articole similare

Ad