Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Încă șapte camioane Scania pentru șoselele electrificate din Germania

Prima porțiune de șosea electrică din Germana aflată în teste pe autostrada A5 va fi extinsă până la final de 2022 cu aproape 7 km cu linii catenare la înălțime, pentru un total de 12 km în direcția Darmstadt și 5 km în direcția Frankfurt. Iar Scania va livra încă șapte camioane cu pantograf care să ruleze aici. Pe A5, una dintre cele mai aglomerate și mai poluate secțiuni de drum din Germania, circulă zilnic 135.000 de vehicule, din care 14.000 de camioane.

În prezent în această țară au loc trei teste cu vehicule electrice, la care participă 22 de camioane. În afară de A5, la final de 2019 a fost deschis un segment de șosea electrificată lângă Lübeck, în Schleswig-Holstein (pe A1), unde în prezent este testat un camion Scania, iar în 2021 începe testul din Baden-Württemberg (B462).

Până acum Scania a livrat pentru aceste teste cinci camioane R 450 hibrid, echipate cu pantograf, și, ca și acestea, următoarele șapte vor fi operate de clienți diferiți. În timpul testelor producătorul se ocupă de întreținerea lor și de colectarea datelor din exploatare.

Sistemul electrificat folosit pe aceste șosele a fost dezvoltat de Siemens și le permite camioanelor cu pantograf montat pe tavan să meargă la viteze de până la 90 km/h numai cu energie electrică și apoi să treacă la folosirea motorului pe combustie internă (ideal pe biodiesel, pentru reducerea emisiilor poluante) după ce au ieșit de pe porțiunea electrificată a șoselei.

Această soluție este utilă deoarece camioanele sunt folosite ore în șir, iar oprirea pentru alimentare le perturbă programul de livrare. Pe când dacă se alimentează din mers cu electricitate se obțin numeroase beneficii și în operare – crește viteza comercială, scade impactul asupra rețelei de energie și se economisesc baterii – și pentru mediu, mai ales pe șoselele aglomerate.

Articole similare

Ad