Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Începe producția de camioane electrice la Ulm

IVECO și Nikola au inaugurat pe 15 septembrie, în cadrul unui eveniment la care au participat oficiali germani, acționari, clienți și jurnaliști, noul lor centru de producție a camioanelor electrice din Ulm (Germania), operațional înainte de finalul anului. Aici se va realiza pentru început modelul electric pe baterii Nikola Tre, care în 2022 va fi livrat numai în SUA.

Prezentarea oficială a noii fabrici este o dovadă a faptului că parteneriatul dintre IVECO, producătorul de vehicule grele cu acoperire globală, și Nikola, specialistul american în camioane din Clasa 8 cu emisii zero și în soluții energetice pentru acestea, merge înainte.

De la anunțarea colaborării, în septembrie 2019, industria camioanelor s-a confruntat cu numeroase provocări, inclusiv pandemia, și de aceea este cu atât mai important că inaugurarea s-a făcut la timp, conform planurilor inițiale, așa cum a subliniat Gerrit Marx, președinte CNH Industrial pentru Vehicule Comerciale și Speciale și CEO Iveco Group. Iar Mark Russell, CEO și președinte Nikola, a punctat faptul că noua platformă, pe care se vor realiza vehicule cu tehnologie Nikola, a fost posibilă datorită experienței Iveco în producția de camioane pentru transport pe distanțe lungi.

Reprezentanții celor două companii au declarat că în mod normal ar fi fost imposibil să se construiască un astfel de centru în 18 luni și că parteneriatul dintre echipele lor, care între timp s-a consolidat și mai mult, a fost cel care a permis asta. Este vorba despre o colaborare care beneficiază de viteza de reacție și de dezvoltare a unui start-up și de experiența unei companii cu tradiție, și care va fi caracterizată de deschidere și transparență, deci la fabrica din Ulm mai este mult loc de dezvoltare tehnologică.

Din septembrie 2019, când cele două companii și-au anunțat colaborarea, au tot fost, din 100 în 100 de zile, tot felul de pietre importante de hotar, printre care amintim prezentarea machetei Nikola Tre cu baterii, în decembrie 2019, începerea realizării fundațiilor fabricii din Ulm, în februarie 2020, când abia apăruse pandemia și nimeni nu știa cum urma să arate lumea în curând, conceperea axei FPT și testarea pe bancurile de probă de la Ulm, în iunie 2020, sosirea primelor prototipuri în SUA, la Phoenix, în decembrie 2020, furnizarea primelor module de pile de combustie de către Bosch, în martie 2021, începerea construcției liniei de preasamblare, în iunie 2021, și acum deschiderea oficială a fabricii.

Modelul pe baterii va fi urmat în 2023 de cel cu pilă de combustie

Noul centru are 50.000 m2, din care 25.000 m2 acoperiți, la construcția sa au contribuit peste 160 de firme de proiectare sau furnizori de materiale, și aici se va face producția integrală a vehiculelor electrice. Capacitatea maximă este de 1.000 de unități/an lucrându-se într-un singur schimb, cifră la care se așteaptă să se ajungă treptat în următorii ani și care va fi chiar crescută ulterior.

Fabrica va lucra conform principiilor din programul World Class Manufacturing, cu scopul de a produce zero deșeuri, zero accidente, zero erori și zero stocuri, datorită unor caracteristici cheie precum managementul digital al componentelor, care garantează trasabilitate de 100% și elimină documentele tipărite.

Aici se va realiza modelul electric pe baterii (BEV) Nikola Tre, care într-o primă fază, în 2022, va fi livrat numai în SUA. Dar cu ocazia acestui eveniment a fost prezentat și prototipul vehiculului viitor realizat pe aceeași platformă modulară, cel cu pilă de combustie (FCEV), care va intra în producție tot aici până la finalul lui 2023.

Nikola a construit și în SUA o fabrică greenfield, în Arizona, care urma să fie deschisă la final de septembrie. Dar și centrul din Ulm va produce pentru piața americană, nu numai pentru cea europeană. Dimpotrivă, cele mai mute camioane din 2022 vor lua drumul Statelor Unite.

Autonomie de peste 500 km pentru BEV și de 800 km pentru FCEV

Noul camionul modular Nikola Tre care va fi produs la Ulm, și care se pretează la propulsie atât pe baterie (BEV), cât și pe pile de combustie (FCEV), este realizat pe baza platformei IVECO S-Way cu axă electrică produsă și concepută de Nikola și FPT Industrial, cu tehnologie electrică avansată și pilă de combustie Nikola și cu piese cheie de la Bosch. Modelul BEV va fi lansat primul și când platforma va ajunge la maturitate se vor alătura pilele de combustie, pentru extinderea gamei. Reprezentanții celor două companii declară că așteaptă vremurile în care această tehnologie va fi de bază în transport, și când vor fi cu atât mai mândri că au fost printre pionieri.

Nikola Tre va fi disponibil cu cabină de zi, în variantele BEV, cu motor de 480 CP și autonomie de până la 563 km, și FCEV cu motor de 635 CP, autonomie de 800 km și timp de încărcare de 20 de minute, ideal pentru transport regional. Iar Nikola Two în versiune FCEV cu cabină de dormit se va mai lăsa așteptat.

Așadar, cu două fabrici și două modele de camioane realizate împreună, cele două companii dau asigurări că vor merge înainte prin acest joint-venture și că privesc cu optimism spre viitor.

25 de camioane Nikola Tre vor fi testate în 2022 în Portul Hamburg

Cu ocazia inaugurării noi fabrici din Ulm, IVECO și Nikola au semnat și un memorandum cu Autoritatea Portului Hamburg, pentru testarea, în 2022, a 25 de camioane electrice pe baterii (BEV) Nikola Tre, cu zero emisii, din Clasa 8, și pentru implementarea infrastructurii de încărcare necesare.

Prima fază a acestei colaborării implică testarea în port a camioanelor și a soluțiilor de încărcare de înaltă performanță, și a doua fază presupune integrarea lor completă în operațiunile din port, instalarea infrastructurii performante de alimentare și construirea unui service la fața locului.

Camioanele sunt versiuni pentru piața americană ale Nikola Tre, cu ampatament mai lung și rază de bracare care nu se pretează la legislația europeană, dar au autorizație specială pentru operare în port. Iar în timp va exista un model adaptat pentru Europa.

Memorandumul a fost semnat deoarece Hamburg și-a stabilit ținte ambițioase de reducere a impactului asupra climei și intenționează să fie primul jucător care folosește inovații tehnice în proiecte pilot. Cerințele sale se potrivesc perfect cu specificațiile tehnice ale camioanelor Nikola Tre construite la Ulm, iar din perspectiva celor doi producători cel mai mare port al Germaniei este locul perfect unde se pot testa performanțele și competitivitatea modelelor Nikola Tre.

Compania americană mai are proiecte similare în SUA, care constituie pași importanți în tranziția spre un transport cu emisii zero.

Germania acoperă până la 80% din diferența dintre electric și diesel

Prezent la eveniment, Winfried Hermann, ministru de transport în statul Baden-Württemberg, a subliniat faptul că Ulm este cea mai bună locație pentru un astfel de proiect, deoarece în oraș sunt numeroși muncitori specializați în producția de camioane și multe institute de cercetare, că Germania vrea să devină neutră din punct de vedere climatic până în 2045 – iar Baden-Württemberg până în 2030 – dar că multe companii încă ezită să treacă la vehicule pe combustibili alternativi, deoarece costă prea mult. Tocmai de aceea statul german acoperă prin subvenții până la 80% din diferența de preț dintre un vehicul electric și unul diesel și va grăbi și dezvoltarea infrastructurii de alimentare necesare. Baden-Württemberg va aloca circa 10 miliarde de euro pentru încurajarea folosirii de utilitare electrice, cu baterii sau pile de combustie, tehnologii pe care le promovează deja de mai mulți ani.

Articole similare