Goodyear Tire & Rubber Co. raporteaza rezultate record pentru primul trimestru din 2016, iar Richard J. Kramer, presedinte si CEO al companiei, apreciaza ca „cererea pentru marcile noastre premium este robusta, iar mixul nostru de produs continua sa fie din ce in ce mai bogat, ducand la extinderea marjei de castig, care pe segmentul operational a fost de 11,4%, fata de 9,6% cu un an in urma. Aceste rezultate reflecta abilitatea noastra de a executa cu succes strategia pe care am adoptat-o. Vom continua sa ne concentram asupra unei cresteri profitabile pe segmentele de piata unde inovatia, marcile si capacitatea operationala excelenta de care dispunem furnizeaza un avantaj competitiv.”
Vanzarile Goodyear in primul trimestru din 2016 au fost de 3,7 miliarde de dolari, in scadere fata de cele 4 miliarde de dolari de anul trecut, in mare masura din cauza tranzactiilor la un curs de schimb nefavorabil si deconsolidarii subsidiarei din Venezuela.
Volumele de unitati de anvelope au totalizat 41,5 milioane de dolari, cu 2% mai mult fata de 2015, ca urmare a cresterii din Asia Pacific, mai ales Japonia si China. Volumele de anvelope pentru inlocuire au fost in crestere cu 2% procente, ca si cele pentru echipare originala.
Compania a raportat in 2016 un venit record pe segmentul operational, de 419 milioane de dolari, fata de 388 de milioane de dolari anul trecut, datorita unui raport favorabil pret/mix la materiile prime si impactului volumului mai mare de anvelope.
Venitul net al Goodyear din primul trimestru al lui 2016 a fost de 184 de milioane de dolari (68 de centi/actiune – aproximare). Excluzand anumiti itemi, venitul net ajustat a fost de 195 de milioane de dolari (72 de centi/actiune). Venitul net al Goodyear din primul trimestru al lui 2015 a fost de 224 de milioane de dolari (82 centi/actiune – aproximare). Venitul net include un castig non-cash obtinut o singura data de 155 de milioane de dolari (99 de milioane de dolari dupa calculul taxelor si impozitelor) pentru recunosterea veniturilor ce revin companiei dupa terminarea unui litigiu si incheierea unui acord de licenta cu subsidiara anterioara a companiei, Engineered Products. Excluzand anumiti itemi importanti, venitul net ajustat a fost de 148 de milioane de dolari (54 de centi/actiune – aproximare).
In Europa, Orientul Mijlociu si Africa, volumele de unitati au crescut cu 2%, dar vanzarile au scazut cu 6%, pana la 1,3 miliarde de dolari, in primul rand din cauza raportului pret/mix nefavorabil si tranzactiilor la un curs de schimb valutar nefavorabil. Volumele de unitati de anvelope pentru inlocuire s-au plafonat, iar cele pentru echipare originala au crescut cu 5%. Venitul pe segmentul operational pe primul trimestru din 2016, de 80 de milioane de dolari, a fost cu 10% peste anul anterior datorita raportului favorabil pret/mix net la materiile prime si costurilor de conversie mai mici.
Vanzarile in primul trimestru din 2016 in America au scazut cu 13% fata de 2016, pana la doua miliarde de dolari, numarul de unitati fiind cu 6% mai mic, in primul rand din cauza deconsolidarii subsidiarei din Venezuela a fostei entitati Goodyear Dunlop Tires North America Ltd. (GDTNA). Volumele de unitati de anvelope pentru inlocuire au scazut cu 6%, iar cele pentru echipare originala, cu 7%. Excluzand Venezuela si GDTNA, volumul de unitati de anvelope a scazut cu 2%, mai ales din cauza mediului economic slab din Brazilia.
Vanzarile din subsidiara Asia Pacific au crescut cu 9% fata de 2015, atingand 489 de milioane de dolari. Ele reflecta o crestere cu 28% a volumului de unitati, in primul rand datorita cresterii din Japonia si China, dar, pe de alta parte, tranzactiile s-au facut la un curs de schimb valutar nefavorabil. Volumele de anvelope pentru inlocuire au crescut cu 41%, iar cele pentru echipare originala, cu 14%. Venitul pe segmentul operational in primul trimestru din 2016, de 79 de milioane de dolari, a fost cu 18% mai mare fata de anul trecut, datorita volumului mai mare si raportului pret/mix net la materiile prime.
Achizitia de la Nippon Goodyear Ltd. (NGY) din Japonia a influentat pozitiv volumele, cu aproximativ 0,9 milioane de unitati de anvelope, si vanzarile, cu 41 de milioane de dolari. Impactul nefavorabil net asupra venitului pe segmentul operational al achizitiei NGY si al vanzarii a 25% din companie in interesul Dunlop Goodyear Tires Ltd. a fost de trei milioane de dolari.
Pentru 2016, compania isi propune o crestere de 10-15% a venitului pe segmentul operational (excluzand Venezuela), un flux de numerar activ liber rezultat din operatiuni si o datorie ajustata la EBITDAP ratio de 2.0x la 2.1x la sfarsitul anului.