Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Industria alimentara se confrunta cu costuri nebugetate

Chiar daca Profi face parte din categoria afacerilor mai putin afectate de criza, dupa cum spune Calin Costinas, Deputy CEO al retailerului, in videoconferinta „Cum trecem impreuna criza?“, organizata de Ziarul Financiar, industria alimentara si retailul se vad nevoite a face fata unor provocari noi, de la costuri mari nebugetate si dezinfectii, la bonusuri suplimentare si provocari legate de responsabilitatea fata de angajati. „Frica poate duce la lipsa personalului, insa pana acum am depasit momentul cu bine. Mai mult, am fost deschisi in a prelua o parte dintre angajatii altor companii in dificultate, pe perioada crizei“, a spus acesta, mentionand ca planul de expansiune anuntat va fi implementat in continuare. „Asta face parte din responsabilitate, pentru ca in acest mod sprijinim si companiile de constructii sau de echipamente. Mai mult, acum lucram si cu tipuri noi de firme, oferindu-ne sa preluam din produsele, de exemplu, a unor restaurante, pana trece criza.“

Reprezentantul Profi observa ca, dupa perioada de panica manifestata la inceputul crizei, cand cumparatorii luau orice, acum au aparut schimbari mari de preferinte de la o zi la alta. Insa acesta isi doreste ca produsele romanesti sa fie preferate de cumparatori. „Economia nu poate fi restartata daca vom importa in continuare foarte multe produse. Ne apasa si balanta comerciala, dar acum este vorba in principal de locuri de munca. E o lectie si pentru business, dar si pentru guvern, care trebuie sa vada ce inseamna sa nu avem suficiente capacitati de productie interna“, a spus Calin Costinas, detaliind: „in anumite momente trebuie sa cautam surse externe. Nu ne dorim asta, pentru ca 90% dintre produsele comercializate sunt cumparate de pe piata din Romania. Mai mult, daca in mod normal faceam analize periodice de sortiment, acum deciziile noastre au fost foarte dinamice. Am cumparat de pe piata aproape tot ce am gasit. Doar zona de legume-fructe face exceptie, pentru ca sunt foarte multi producatori mici care nu s-au asociat si nu pot lucra cu noi.“

Articole similare

Ad