AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

Infrastructura feroviară are mare nevoie de investiții pentru ca intermodalul să se dezvolte

Guvernele europene, inclusiv cel al Olandei, văd adesea trecerea de la transport rutier la transport feroviar sau pe ape de interior ca pe o soluție pentru sustenabilitate și pentru a evita aglomerările. Totuși, în ultimii ani, așa cum subliniază asociația olandeză de transport și logistică TLN, relația dintre transportul european pe șosele, cale ferată și apă s-a schimbat foarte puțin. De aceea asociația și-a invitat doi dintre membri să discute despre oportunitățile, dar și despre problemele întâmpinate la trecerea spre intermodal.

Unul dintre aceștia, directorul companiei de familie De Waard Transport, care transportă mărfuri rutier și feroviar de peste 35 de ani, este un adept al intermodalului și folosea 40 de camioane pe relația Italia, dar aceeași cantitate, încărcată în 40 de containere, s-a transferat în opt camioane și un tren, deci 32 de camioane au dispărut de pe șosele, ceea ce a permis creșterea sustenabilității. Deși el ar vrea ca toți operatorii de transport să fie la fel de entuziasmați în legătură cu intermodalul, încă are și rezerve, deoarece există două mari blocaje la trecerea spre acest tip de transport: calitatea căii ferate și obiectivele contradictorii din Pachetul Mobilitate și din strategia climatică.

Din cauza infrastructurii feroviare europene, compania sa are întârzieri majore în 20% din transporturile pe care le face, deoarece există congestii, întârzieri la terminal, sărbători legale diferite în diferite țări europene și criză de mecanici de locomotivă. Iar dacă se transportă produse perisabile o astfel de întârziere nu este permisă.

În opinia sa, guvernele trebuie să acorde mai multă importanță îmbunătățirii calității căilor ferate, în loc să doar vorbească despre intermodal. Și trebuie să colaboreze cu managerii de cale ferată, cu instituțiile UE, cu terminalele și cu transportatorii, pentru a se îmbunătăți sistemul de semnalizare, a se permite mai multor trenuri să circule, a se trece la trenuri mai lungi, a se adopta sisteme digitale și a se oferi training pentru mai multe persoane, ceea ce îngreunează lucrurile.

Articole similare

Ad