Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Inteligenta artificiala: un nou algoritm DHL creste cu 30% eficienta in e-fulfillment

Coronacriza a dus la cresterea constanta a vanzarilor online, in special de produse alimentare, medicamente si alte produse farmaceutice, cu noi provocari pentru retailerii din intreaga lume. In multe cazuri, numarul comenzilor a crescut, dar marimea transporturilor este mai mica, iar gama de produse noi si mai diversificate inseamna mai multe unitati de pastrare a stocurilor pentru comerciantii online. Mai mult, clientii finali se asteapta la livrare rapida, uneori chiar in aceeasi zi, cu transparenta si trasabilitate ridicata.

Pentru a raspunde acestor nevoi, DHL Supply Chain, parte a grupului Deutsche Post DHL, foloseste instrumente inteligente, prognoza si analiza IT, cu scopul de a optimiza depozitarea si procesarea comenzilor online pentru majoritatea retailerilor. “Criza ne-a aratat ca fluctuatiile de volum neprevazute pentru produsele individuale pot pune un stres enorm pe lanturile de aprovizionare. Lipsa de claritate a nivelului stocurilor si datele incorecte privind disponibilitatea pot duce la blocaje si intarzieri in furnizarea catre clientii finali”, explica Markus Voss, CIO & COO la DHL Supply Chain. „Lucram cu clientii nostri la algoritmi, dar si la instrumente mai rezistente la stres si fiabile, pentru a anticipa mai bine fluctuatiile cererii, pentru a optimiza alocarea fortei de munca si a accelera astfel cantitatea de marfuri si ciclurile de comenzi.”

Instrumentul de analiza IDEA este unul dintre numeroasele raspunsuri ale DHL la aceste provocari ale comertului electronic. „Cu algoritmul sau, aceasta solutie de IA ajuta la optimizarea rutelor de picking in depozit. Comenzile sunt, de asemenea, grupate logic, ceea ce ajuta la optimizarea ridicarii produselor de catre colegii din depozite. Planificarea integrata si inteligenta a sarcinilor poate optimiza, de asemenea, distributia volumului de munca pentru personalul depozitului si poate contribui la prioritizarea livrarilor critice. Mai mult, IDEA reduce ratele de eroare, precum si timpul necesar pentru pregatirea angajatilor”, spune Dietmar Steins, EVP Solutions Design la DHL Supply Chain.

In general, algoritmul IDEA poate imbunatati semnificativ procesele de preluare a comenzilor in depozitele operate prin DHL. Costurile implicate sunt relativ mici, deoarece software-ul dezvoltat este compatibil cu majoritatea WMS-urilor traditionale si poate fi integrat cu usurinta in infrastructura IT existenta. In primele sale implementari, solutia a redus distanta parcursa de angajatii depozitului cu pana la 50% si a crescut productivitatea locatiilor individuale ale DHL cu pana la 30%.

DHL Supply Chain a dezvoltat si proiectat solutia software IDEA special pentru a fi folosita in depozite e-fulfillment.

Articole similare

Ad