Transaf Logistics își are originea în Republica Moldova, iar CEO-ul companiei, Adrian Finciuc, își aduce aminte că atunci când a deschis firma din România a intenționat să facă transport între România și Turcia, pe de o parte, și țări din est, pe de altă parte, având acces la autorizații și CEMT-uri. Între timp însă flota a crescut și s-a înnoit, „așa că ne-am orientat spre relații mai moderne pentru a fugi de birocrația și de incertitudinea din această zonă. Am intuit cumva schimbarea care urma să aibă loc și ne-am orientat spre curse între Republica Moldova și Europa de Vest încă de dinainte de război.“
Dar acum Republica Moldova are mari probleme cu exporturile, sunt puține mărfuri față de acum doi ani, când erau volume record, mai ales de vin, cereale și ulei.
Firma importă mai ales utilaje agricole, semințe și îngrășăminte și exportă produse agricole, iar acesta este un domeniu în care este de lucru tot timpul anului. Din păcate însă Republica Moldova nu a avut, din cauza condițiilor meteo, cei mai buni ani agricoli în ultimul timp, iar piața nu mai este la fel de competitivă ca în trecut. Adică există în continuare exporturi, dar la un nivel mai scăzut. „Din fericire, fiind competitivi, am putut migra pe alte piețe, unde există mărfuri de transportat și deci și tarife bune.“
Din acest interviu mai puteți afla cum au fost pentru Transaf Logistics ultimii ani și primul semestru din 2025, ce planuri de investiții are firma, cum a afectat războiul din Ucraina activitatea din 2022 încoace și care sunt dificultățile cu care se confruntă operatorii din Republica Moldova.