AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Între Germania și Polonia tarifele din contracte au crescut mai mult decât cele spot

Conform barometrului realizat de Ti, Upply și IRU pentru al doilea trimestru din 2022, tarifele de transport între Germania și Polonia au crescut toate, până la maxime istorice, cu excepția tarifului de la Duisburg la Varșovia pentru cursele spot.

Dar, contrar la ceea ce s-a văzut pe alte relații europene principale, între Germania și Polonia tarifele pentru cursele spot au crescut mai puțin decât cele pe bază de contract. Pe rutele spre Duisburg, tarifele spot au crescut cu 4,1%, până la 1.412 euro (1,31 de euro/km), în timp ce tarifele din contracte au crescut cu 7,3% față de trimestrul anterior, până la 1.243 de euro (1,15 euro/km). În direcția opusă, tarifele din contracte pentru transporturi între Duisburg și Varșovia au înregistrat o creștere dublă față de trimestrul anterior comparativ cu tarifele spot, de 4,8%, față de 2,4%, până la un preț mediu de 1.503 euro (1,39 de euro/km), față de 1.232 de euro (1,14 euro/km) în cazul curselor spot.

Tarifele transporturilor realizate pe bază de contact au crescut foarte puțin față de media europeană, ceea ce arată că, la fel ca în cazul altor rute, transportatorii au reușit să transfere costurile în creștere către clienți. Tarifele spot de la Varșovia la Duisburg au crescut relativ lent, cu numai 60% din creșterea medie din întreaga Europă, iar cele de la Duisburg la Varșovia au crescut și mai încet, cu mai puțin de 20% din media europeană. Dintre toate cele 48 de tarife spot analizate de Upply, doar unul, de la Rotterdam la Varșovia, a crescut mai lent decât tarifele de la Duisburg la Varșovia Transportatorii care operează între Germania și Polonia s-au confruntat în martie cu unele dintre cele mai mari creșteri ale prețului motorinei din Europa, ceea ce a dus la creșterea în foarte mare măsură a costurilor de operare pe această relație. Prețul motorinei în Germania a crescut cu 28% în martie și se situează în iulie la peste 23% față de ianuarie. Iar Polonia a înregistrat o creștere de 29% în martie și scumpirile au continuat în lunile următoare, motorina costând acum cu 25% mai mult decât în ianuarie. Iar creșterea prețurilor AdBlue contribuie și ea la creșterea costurilor de exploatare, câtă vreme gazul natural joacă un rol esențial în producția de AdBlue și incertitudinile cu privire la furnizarea de gaze naturale în Europa vor continua să ducă la creșteri de prețuri.

În ceea ce privește cererea de transport între Germania și Polonia, ea s-a redus din cauza slăbirii industriei din ambele țări, ceea ce a frânat puțin creșterea pe care cheltuielile mai mari de transport ar fi putut să o imprime tarifelor. Finalul celui de-a doilea trimestru din 2022 a adus confirmarea faptului că economia germană are deficit comercial pentru prima dată din 1991. În mai, importurile au crescut cu 2,7%, până la 126,7 miliarde de euro, în timp ce exporturile au scăzut cu 0,5%, până la 125,8 miliarde de euro.

Articole similare

Ad