Noul guvern federal german a decis creșterea nominală a investițiilor în infrastructurile de transport, dar în opinia federației expeditorilor și operatorilor logistici DSLV baza de finanțare structurală rămâne prea fragilă. În plus, mai arată aceasta, din perspectiva industriei de logistică decizia vine târziu dacă ținem cont de restanțele de investiții din ultimii mulți ani.
În 2025 în Germania sunt prevăzute investiții în infrastructura de transport de 33,5 miliarde de euro, mai mari decât în anii anteriori, iar până în 2029 ar urma să se ajungă la un total de 166 de miliarde de euro, pentru a compensa întârzierile masive în renovarea drumurilor, căilor ferate, căilor navigabile și porturilor.
Deși prin această decizie guvernul federal demonstrează că recunoaște existența problemelor legate de infrastructură, DSLV este de părere că arhitectura financiară pentru infrastructura țării rămâne fragilă, câtă vreme creșterea nominală a investițiilor este alimentată în principal de fonduri speciale, bugetul normal pentru transport rămâne subfinanțat, iar fondurile suplimentare promise sunt prea mici, mai ales pentru drumurile naționale. O strategie durabilă de investiții ar trebui să se reflecte în bugetul de bază, iar fondul special este eficient numai dacă nu servește ca o justificare pentru reducerea investițiilor din bugetul obișnuit. În opinia federației ar trebui ca bugetul de stat să fie combinat cu fondurile speciale, cum ar fi cel pentru climă și tranziție verde, și planificat astfel încât să nu se canibalizeze unul pe altul.
Alte aspecte criticate de DSLV sunt rata prea mică de investiții, de numai 10%, sub cele din anii anteriori, și faptul că, având în vedere raportul ridicat al datoriilor și creșterea masivă a cheltuielilor sociale, semnalul pentru așteptata creștere a investițiilor în infrastructură este mai slab decât și-ar fi dorit industria logistică. Mai ales fondurile planificate pentru porturile maritime și porturile interioare din Germania nu corespund nevoilor reale. Or, subfinanțarea sistematică a hub-urilor comerciale mondiale din logistică are efecte negative asupra creșterii economice, securității locației și competitivității internaționale a țării.
DSLV mai este de părere că în alocarea investițiilor trebuie evitate dezechilibrele structurale în favoarea modurilor individuale de transport – de exemplu, un transport feroviar de marfă puternic este important pentru logistică, dar nu în detrimentul altor moduri de transport, ci cu accent pe intermodal.










