Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Investițiile în navele portcontainer de peste 15.000 TEU explodează

În martie 2021, cea în timpul căreia a avut loc blocada Canalului Suez, au fost comandate 45 de noi nave de containere ultra-mari, cu capacitate de peste 15.000 TEU. Acestora li se adaugă în aceeași lună alte 27 de comenzi pentru nave mai mici, aducând capacitatea totală a comenzilor la 866.060 TEU, ceea ce marchează un real moment de cotitură pentru sectorul transportului de containere. Acest lucru a fost remarcat de cea mai mare asociație internațională de transport maritim, Bimco, evidenţiind o schimbare clară pentru sectorul transportului de containere și  un indicator clar al nivelului de încredere în perspectivele pieței din partea armatorilor și a investitorilor.

De-a lungul lui 2020, a început construcția unui total de 995.000 TEU de cală pentru transportul maritim cu containere, în timp ce în primele trei luni ale anului în curs a fost atins deja 1.398.000 TEU, un nou maxim din ultimii șase ani. „Industria de transport maritim vrea să profite de economiile de scară pe care navele ultra-mari sunt capabile să le ofere atunci când capacitatea lor de încărcare e saturată”, a declarat Peter Sand, analistul șef al Bimco.

În octombrie și decembrie 2019, noile comenzi semnate au fost aproape exclusiv pentru navele cu o capacitate maximă de 24.000 TEU, în timp ce doar patru comenzi din 23 erau pentru navele mari de containere cu capacitate mai mică. Acest lucru demonstrează tendința de a maximiza dimensiunea. „Dimensiunea gigantică a unor nave portcontainere a fost pusă la îndoială de multe ori în zilele blocajului din Canalul Suez, deoarece unele părți interesate au interpretat incidentul ca pe un semn clar că unele nave sunt prea mari. O dimensiune care ar compromite fiabilitatea lanțului de aprovizionare, excelența navigării și siguranței”, spune Peter Sand. „Nu sunt de așteptat schimbări majore din acest punct de vedere, deoarece navele portcontainere ultra-mari sunt alegerea preferată a armatorilor care urmăresc îmbunătățirea profitabilității afacerii pe termen lung.”

Articole similare

Ad