Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

IRU a solicitat masuri urgente pentru sprijinirea transportului de marfuri si pasageri

IRU atrage atentia ca, pe masura ce focarul COVID-19 continua, sunt necesare masuri urgente pentru a rezolva impactul asupra transportului de marfuri esentiale si de calatori in interiorul si intre statele membre UE.
Printre masurile ce ar trebui luate se numara cele care sa reduca timpul de trecere a frontierei pentru camioane si sa aduca cerinte standard pentru soferi si sprijin financiar rapid pentru operatorii de transport rutier de pasageri si marfa aflati in pragul colapsului.
 
Abordarea cozilor lungi de la granite
Cat priveste cozile lungi de la granitele UE, acestea au generat intarzieri inutile si intreruperi ale lanturilor de aprovizionare. Liniile directoare ale Comisiei Europene au stabilit un timp maxim de trecere a frontierei de 15 minute pentru vehiculele care transporta orice tip de marfa.
Delegatul general al IRU, Raluca Marian, a salutat liniile directoare ale Comisiei privind benzile verzi si anuntul potrivit caruia toate marfurile sunt calificate pentru a accesa acele benzi verzi, deoarece toate marfurile transportate pe drum sunt esentiale. „Cu toate acestea, regretam ca a fost inclusa si o prevedere cu privire la timpii de asteptare la frontiera. Stim, din experienta, ca un timp maxim de 15 minute pe camion va avea ca rezultat intarzieri uriase, iar situatia va ramane neschimbata. Nu trebuie sa existe nicio verificare suplimentara la frontiere."
 
Actiune coordonata privind cerintele soferului
Cat priveste cerinte le referitoare la sofer, IRU mentioneaza ca documentele recunoscute la nivel international sunt cea mai buna optiune pentru mentinerea fluxurilor de transport. Solicitarea de formulare suplimentare si/sau certificate de sanatate de la soferi ar duce doar la impiedica lanturilor de aprovizionare. IRU saluta recomandarea Comisiei adresata statelor membre ca soferilor de vehicule de marfa nu trebuie sa li se solicite alte documente decat permisul de conducere si incurajeaza statele membre sa respecte aceste orientari. De asemenea, cere tuturor statelor membre sa ofere soferilor acces la echipamentele de protectie si la instalatiile de testare, de preferinta in punctele de trecere a frontierei. „Este incurajator sa vedem ca guvernele se unesc pentru a face fata pandemiei COVID-19. Cu toate acestea, mai raman multe de facut in ceea ce priveste raspunsurile concrete si coordonate", a spus Marian. „De exemplu, armonizarea drepturilor de tranzit al UE pentru vehiculele non-UE care deservesc tarile europene ramane urgenta. Sprijinul tarilor terte este de o importanta vitala, iar aplicarea normelor nu trebuie conditionata. Adoptarea oricaror restrictii unilaterale fara coordonare trebuie evitata cu orice pret.?
IRU indeamna, de asemenea, toate partile interesate europene sa manifeste flexibilitate in abordarea COVID-19, in special in ceea ce priveste cerintele adresate soferilor. Soferii profesionisti nu pot conduce vehicule daca permisele de conducere, certificatele de instruire sau verificarile tehnice ale vehiculului nu sunt actualizate. Cu toate acestea, intrucat centrele de certificare si testare sunt inchise, soferii nu pot obtine documentele necesare. Comisia Europeana are un rol esential in promovarea initiativelor de toleranta ale statelor membre. Este in pozitia ideala de a oferi statelor membre UE indrumari consecvente si de a recomanda extinderea valabilitatii documentelor si inspectiilor profesionale in timpul pandemiei actuale COVID-19.
 
Sprijinirea financiara a companiilor care opereaza in transportul de marfuri si pasageri
Companiile nationale de transport persoane au fost cele mai puternic lovite in ultimele saptamani, cu o reducere de 100% a serviciilor turistice si de 90% a serviciilor de transport din cauza focarului COVID-19. Desi se preconizeaza ca transportul de pasageri isi va reveni lent odata cu ridicarea masurilor restrictive, acest sector format din aproximativ 360.000 de companii si care angajeaza direct doua milioane de persoane este aproape sa se prabuseasca.
Incetinirea economiei a afectat, de asemenea, multe tipuri de transport de marfa. De exemplu, producatorii de vehicule si-au inchis fabricile, iar furnizorii de piese si-au redus drastic activitatea. La fel, transportul containerizat a scazut semnificativ, urmand reducerea transporturilor intercontinentale. Iar aceasta situatie aduce un risc serios operatorilor de transport.
Multe operatiuni de transport rutier sunt efectuate cu marje mici de companii fara rezerve de numerar. Intreruperea sau reducerea masiva a activitatilor de transport rutier aduce operatorii de transport in pragul colapsului. Fara sprijin financiar rapid, foarte putini transportatori rutieri vor ramane operationali dupa ce masurile restrictive vor fi ridicate.
Si dupa ce restrictiile sunt ridicate, economiile din Europa, si nu numai, vor avea nevoie de operatori de transport rutier pentru a relua operatiunile.
Dupa adoptarea cadrului legislativ temporar al Comisiei Europene cu privire la masurile de ajutor de stat, statele membre ale UE vor fi in masura sa ofere asistenta financiara pentru a-si sprijini economiile. Companiile de transport rutier de pasageri si marfa, ce reprezinta o parte esentiala a comertului si a vietii de zi cu zi, au fost afectate de masurile restrictive necesare pentru a stopa raspandirea COVID-19 si ar trebui sa li se acorde sprijin prioritar in consecinta. „Cu fiecare zi ce trece, nevoia unei actiuni rapide si decisive devine mai presanta”, a declarat secretarul general al IRU, Umberto de Pretto. „Provocarile europene necesita masuri europene concertate si coordonare la nivel mondial. Solicitam Comisiei Europene si tuturor statelor membre UE sa continue sa sprijine sectorul transportului rutier si sa isi coordoneze actiunile cu ONU si cu alte parti interesate la nivel mondial in aceste perioade inedite si provocatoare.?

Articole similare

Ad