Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

IRU a trasat directiile spre care trebuie sa se indrepte transportul rutier

IRU a stabilit agenda globala a sectorului de transport rutier, publicand un manifest care invita organizatiile internationale, guvernele si jucatorii din industrie sa securizeze rolul transportului rutier in obtinerea prosperitatii economice.
Transportul rutier reprezinta 5,7% din ocuparea fortei de munca la nivel mondial. Numai in Europa, acesta ofera cinci milioane de locuri de munca si atrage venituri de 500 de miliarde de euro. In ciuda acestui fapt, industria se confrunta cu o multime de provocari, precum tulburarile geopolitice, schimbarile climatice, lipsa acuta de soferi profesionisti, digitalizare si un mediu de lucru prost perceput.

IRU invita economiile globale sa profite de oportunitatile din cadrul industriei prin evidentierea domeniilor in care este necesara interventia pe cei trei piloni fundamentali: prosperitate, oameni si mediu. „Apelurile la actiune prezentate in manifest sunt un semnal clar pentru factorii de decizie si pentru industrie ca exista eforturi de facut. IRU are sarcina de a intari colaborarea intre partile interesate din industrie in vederea implementarii legislatiei si infrastructurii necesare si de a asigura succesul viitor al sectorului“, a precizat Umberto de Pretto, Secretar General al IRU.
Digitalizarea are potentialul de a transforma transportul rutier, folosind datele deschise si mobilitatea pentru reducerea semnificativa a costurilor. Cu toate acestea, multe parti ale sectorului inca nu s-au adaptat. IRU solicita industriei sa accelereze digitalizarea, indemnand in acelasi timp si guvernele sa sporeasca utilizarea tehnologiilor in schimburile de marfuri, exemplificand cu utilizarea autorizatiilor TIR digitale la frontiere.
Incertitudinea geopolitica si dificultatile de intrare in sector pentru noi furnizori si lucratori prezinta riscuri pentru dezvoltarea industriei. Asadar, IRU incurajeaza guvernele sa revizuiasca politicile de transport prin cooperare modala, sa stabileasca reguli corespunzatoare pentru soferii profesionisti si sa defineasca un cadru armonizat pentru o mai buna accesare a datelor.
In Europa, aproximativ una din cinci pozitii de sofer este in prezent neocupata, iar nivelul femeilor si al angajatilor tineri ramane extrem de scazut. Industriei ii lipseste in continuare infrastructura de baza pentru soferi, precum parcarile sigure pentru camioane. Ca urmare, IRU solicita guvernelor internationale sa imbunatateasca siguranta si securitatea soferilor si sa creeze un mediu de lucru mai bun. Impreuna cu membrii, IRU a elaborat o harta a deficitului de soferi, solicitand o finantare imbunatatita pentru zonele de parcare si instruirea soferilor, alaturi de o tranzitie bine gestionata catre vehicule autonome.
Operatorii de transport fac salturi semnificative in utilizarea alternativelor de transport mai durabile, conducand la mobilitate si logistica „verde“. Cu toate ca inca mai e de parcurs un drum lung, industria camioanelor grele a adoptat solutii precum combustibilii alternativi, inclusiv gaze naturale sau combustibili sintetici, dar si solutii alternative de propulsie (electrica sau cu celule de hidrogen). IRU pledeaza pentru accelerarea eforturilor de adopta in piata vehiculele de mare capacitate si de a promova noi abordari pentru accesul vehiculelor comerciale in zonele urbane.

Articole similare

Ad