Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

IRU: Incertitudinea geopolitica ii ingrijoreaza pe transportatori mai mult decat problemele industriei

Cererea globala de transport rutier este in crestere, desi intr-un ritm mai lent in ultimul deceniu. Chiar daca cererea de transport de marfa in Europa nu se va majora semnificativ in viitorul apropiat, expertii previzioneaza ca in alte parti, precum Asia, cresterea va fi uriasa. Ca urmare, pana in 2030, volumele vor ajunge la 31.000 de miliarde de tone kilometru la nivel global.
 

Potrivit unui sondaj realizat de IRU pe un esantion global de 450 de respondenti care lucreaza pentru operatori de transport, brokeri sau companii de expeditii din 19 tari care acopera trei zone geografice: Europa, CCG si Asia, in prezent firmele de transport rutier sunt preocupate de marile probleme globale care domina agenda de stiri internationale, mai degraba decat de problemele nuantate, specifice industriei. Conform rezultatelor, cea mai mare provocare este incertitudinea geopolitica, 57% dintre respondenti mentionand acest lucru ca fiind o amenintare majora pentru afacerea lor. Posibilitatea unei alte recesiuni globale si ingrijorarea privind nevoia de a tine pasul cu cererile clientilor vin pentru multi la comun, in timp ce 52% dintre respondenti mentioneaza separat doar unul dintre aceste aspecte. In ciuda acestor provocari, industria transporturilor rutiere recunoaste ca, intr-un mediu de afaceri tot mai competitiv, inovarea bazata pe tehnologie are potential de deblocare a unor oportunitati imense. Ei considera adoptarea tehnologiei drept cheie a supravietuirii pe termen lung.
In ceea ce priveste modul in care tehnologia va putea sa schimbe industria, companiile din intreaga lume considera ca cea mai mare zona de imbunatatire e in domeniul sigurantei. Una din trei de companii de transport din Europa, CCG si Asia a identificat aceasta problema ca prioritara. Inovatiile ar putea include o adoptare la scara mai larga a sistemelor ESP si ABS existente sau a tehnologiilor mai noi de asistenta a soferului care ajuta la prevenirea celei mai frecvente cauze a accidentelor – eroarea umana.
Pentru unul din cinci respondenti, automatizarea este cea mai mare oportunitate de inovare, un termen care cuprinde de la sistemele asistate de conducere pana la camioanele autonome, fara sofer. Companiile de transport sunt incantate – si surprinzator de optimiste – de un viitor care sa includa camioanele autonome. Peste trei sferturi din firmele intervievate se asteapta ca acestea sa devina o optiune viabila in urmatorul deceniu, iar aproape o treime se asteapta la acest lucru in urmatorii cinci ani.  Telematica este, de asemenea, o perspectiva interesanta pentru companiile de transport rutier, acestea intelegand ca evolutiile din domenii precum gestionarea inteligenta a flotei le-ar putea optimiza operatiunile si reduce costurile.
Mai multe amanunte puteti afla din numarul urmator al revistei Tranzit.

Articole similare

Ad