Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

IRU: Noile reguli UE privind emisiile de CO2 pentru camioane vor destabiliza piața

Asociațiile patronale din transportatori și grupurile energetice din Europa au cerut oficialilor UE recunoașterea combustibililor neutri din punct de vedere al emisiilor de carbon drept soluții de decarbonizare viabile pe termen lung, alături de energia electrică și hidrogen.

Astfel, într-o scrisoare comună trimisă vicepreședintelui executiv al UE, Frans Timmermans, Uniunea Transporturilor Rutiere Internaționale (IRU), Consiliul Expeditorilor Europeni și FuelsEurope – care reprezintă operatorii de transport rutier, expeditorii și furnizorii de energie – au cerut recunoașterea deplină și egală a combustibililor lichizi neutri din punct de vedere al emisiilor de carbon pentru motoarele cu combustie internă, alături de sistemele cu pile de combustie pe hidrogen și energia electrică, în reglementările UE privind emisiile de CO₂ pentru vehiculele grele (HDV).

Pentru un sector logistic stabil al UE, care să funcționeze optim, operatorii de transport rutier și expeditorii trebuie să poată decide ce tehnologie este cea mai potrivită pentru diferite tipuri de operațiuni, păstrându-și în același timp eficiența, astfel încât să poată fi atins obiectivul comun, de eliminarea emisiilor de carbon până în 2050.

Combustibilii neutri din punct de vedere al emisiilor de carbon sunt, de asemenea, cea mai realistă opțiune de decarbonizare a aviației, a majorității transportului maritim, dar și a parcului existent de vehicule rutiere.

Articole similare

Ad