Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Italia: Cresc înmatriculările de camioane

Potrivit UNRAE (asociația producătorilor și importatorilor de camioane din Italia), piața de autovehicule comerciale din Italia arată un declin pronunțat al înmatriculărilor de utilitare ușoare, între 3,5 și 6 t în primele trei luni ale lui 2021 față de 2019 (-39,3%), în timp ce piața de camioane grele a cunoscut o creștere de 14,7% (1.990 de camioane înmatriculate versus 1.735 în Q1 2019). Și, în timp ce utilitarele ușoare, de până în 3,5 t, sunt în creștere, 2.375 de unități noi înmatriculate față de 2.162 în 2019, segmentul mediu se menține, cu 320 de unități înmatriculate și în 2021, și în 1019.

UNRAE a comparat datele din acest an cu cele din 2019, “deoarece comparația cu martie 2020 ar fi fost imposibilă” – explică Paolo A. Starace, președintele secției vehicule industriale a UNRAE.

GVW – tÎnmatriculări martieDif. %
 20192021 
3.5 t2.1622.375+9.9%
De la 3.51 t la 6.00 t10765-39.3 %
De la 6.01 t la 15.99 t3203200.0 %
= > 16.00 t1.7351990+14.7 %

„Există temeri – subliniază Starace – că efortul către tranziția energetică nu este în concordanță cu tehnologiile actuale de pe piață și ajunge să se confrunte cu lipsa infrastructurii disponibile, ceea ce nu asigură utilizarea eficientă a combustibililor alternativi sau a sistemelor de propulsie. Electricitatea, hidrogenul și biocombustibilii vor reprezenta amestecul de soluții adecvate pentru a sprijini decarbonizarea transportului. Totuși, oferta acestui tip de vehicul este limitată ca număr și aplicații sau nu este încă disponibilă. În schimb, oferta camioanelor Euro VI continuă să fie foarte competitivă. Este perfect adaptată parametrilor durabilității tehnologice, în timp ce, după cum a raportat raportul UNRAE 2020, 56% dintre camioanele utilizate aparțin clasei de emisii pre-Euro IV ”.

„Prin urmare, procesul de reînnoire a flotelor de camioane îmbătrânite în favoarea vehiculelor de ultimă generație rămâne prioritar”, conchide Starace. Putem atinge acest obiectiv cu măsuri eficiente și fără costuri pentru stat. De exemplu, cu taxele de pe autostrăzi legate de clase de emisii, capacitate de încărcare redusă pentru camioanele pre-Euro IV, inspecția tehnică periodică de două ori pe an, așa cum se întâmplă în Marea Britanie pentru vehiculele mai vechi, o interdicție de conducere în centrele urbane în orele de vârf până la interdicția camioanelor pre-Euro III la problemele de siguranță rutieră”.

Articole similare

Ad