Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Italia pierde bătălia biocombustibililor

Pe 28 martie, Uniunea Europeană a făcut un pas important pentru a interzice vânzarea de autoturisme și van-uri cu motoare pe benzină și diesel după 2035, această măsură fiind aprobată de majoritatea miniștrilor energiei din țările membre. Astfel, se deschide calea vehiculelor cu emisii zero, mai exact a celor electrice, închizând-o în același timp pentru vehiculele termice, dar cu o excepție solicitată de Germania, cea a combustibililor sintetici, cunoscuți și sub numele de e-carburanți. Această aprobare urmează aprobării din februarie a Parlamentului European, care a fost în acest sens.

Aprobarea noului regulament a fost amânată cu o lună, după ce Germania a amenințat că va vota împotriva acestuia dacă nu se va aproba excepția pentru combustibilii electronici, prevăzută deja într-un document anterior și acceptată de miniștrii energiei. Solicitarea Italiei de a include și o derogare pentru biocombustibili, care, spre deosebire de combustibilii sintetici, nu fusese solicitată anterior, nu a fost acceptată. Din acest motiv, ministrul italian al mediului, Gilberto Picchetto Fratin, s-a abținut de la vot.

Ministrul italian a declarat că Italia va continua să lupte pentru includerea biocombustibililor, dar această posibilitate pare îndepărtată. Singura posibilitate este ca Parlamentul European și statele membre să respingă complet actul delegat care va stabili modul de contabilizare a vehiculelor cu combustibil sintetic în ceea ce privește emisiile de CO2. Dar acest tip de act nu face obiectul unei dezbateri în Parlamentul European, deoarece este tehnic și nu politic.

Articole similare

Ad