Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Guvernul britanic a profitat de conferința COP28 de la finalul anului trecut pentru a anunța planurile de a investi încă 70 de milioane de lire sterline în puncte de încărcare a vehiculelor electrice în benzinăriile de pe autostrăzi, în timp ce ministrul transporturilor, Mark Harper, a dezvăluit planurile de implementare a unor situri de probă cu o capacitate sporită a rețelei electrice. Inițial, planurile implică 10 situri de probă în care rețelele electrice vor fi modernizate pentru a facilita o introducere mai rapidă a încărcării vehiculelor electrice. Detaliile privind amplasarea acestor situri nu au fost încă anunțate.

De la începutul anului 2024, guvernul britanic a făcut noi promisiuni de investiții în infrastructura pentru vehicule electrice. Pe 3 ianuarie 2024, a intrat în vigoare mandatul privind vehiculele cu emisii zero, care vizează ca 80% din mașinile noi și 70% din furgonetele noi vândute în Marea Britanie să fie cu emisii zero până în 2030, urmând să crească la 100% până în 2035. Pe 5 februarie 2024, guvernul a anunțat acordarea de subvenții pentru școli pentru a încuraja investițiile în puncte de încărcare. Subvențiile sunt disponibile pentru școlile finanțate de stat și alte instituții de învățământ care dispun de o parcare dedicată în afara străzii, în cadrul unui plan de extindere a accesului la punctele de încărcare. De asemenea, a fost introdus Fondul pentru infrastructura locală pentru vehicule electrice (LEVI), care oferă o parte din 381 de milioane de lire sterline autorităților locale care implementează strategii pentru vehicule electrice.

Aceste declarații recente transmit un semnal clar că guvernul se angajează să electrifice transportul și consideră că vehiculele electrice reprezintă o parte esențială în acest sens. Acest lucru vine pe fondul amânării interzicerii vânzării de autoturisme și camionete noi pe benzină și motorină din 2030 până în 2035 și al eșecului guvernului de a atinge obiectivul de a avea șase sau mai multe încărcătoare rapide pentru VE în toate serviciile de autostradă din Regatul Unit până la sfârșitul anului 2023.

În 2023, Regatul Unit și UE au extins normele comerciale privind vehiculele electrice, economisind producătorilor și consumatorilor până la 4,3 miliarde de lire sterline în costuri suplimentare. În același timp, vehiculele complet electrice au reprezentat peste 16% din mașinile noi din Regatul Unit, iar în prezent există 1,2 milioane de vehicule plug-in pe drumurile britanice. La începutul anului 2024, asistăm la o creștere a solicitărilor din partea dezvoltatorilor de locuințe, care sunt interesați să se implice pe piața EV, fie prin încorporarea de puncte de încărcare EV în noile dezvoltări, fie prin modernizarea proprietăților existente (acest lucru fiind adesea asociat cu măsuri suplimentare de eficiență energetică, cum ar fi instalarea de panouri solare pe acoperiș și stocarea energiei în baterii). Organizațiile din sectorul public iau, de asemenea, în considerare în mod activ alocarea de fonduri pentru furnizarea de puncte suplimentare de încărcare a vehiculelor electrice. Investițiile continue în acest domeniu, reducerea costurilor de producție și a termenelor de livrare a noilor vehicule electrice și disponibilitatea unei infrastructuri de încărcare mai fiabile vor favoriza schimbări în comportamentul consumatorilor, ceea ce va consolida, la rândul său, argumentele comerciale pentru investiții.

Camionul Hyundai Xcient Fuel Cell care funcționează cu hidrogen este utilizat în zona Köln-Bonn de la sfârșitul anului trecut de GLS.

„În prezent, în calitate de GLS Group, testăm tipuri de vehicule alternative, cu emisii reduse, împreună cu companiile noastre și cu partenerii noștri de rețea din peste 20 de țări europene, precum și din Canada și SUA. Pe lângă numărul tot mai mare de vehicule electrice în transportul local, pe care le folosim pentru a ne livra coletele pe ultimul kilometru în fiecare zi, accentul se îndreaptă din ce în ce mai mult către transportul pe distanțe lungi, cu inovații și proiecte pilot. Primele vehicule sunt deja utilizate în operațiunile regulate”, afirmă Holger Immen, Chief Compliance and Sustainability Officer GLS Group.

Camionul are un rezervor cu o capacitate de 31 kg de hidrogen, ceea ce îi permite să parcurgă până la 380 km la fiecare umplere a rezervorului, potrivit companiei, iar, astfel, pot fi transportate până la 1.300 de colete pe călătorie. Realimentarea are loc prin intermediul infrastructurii publice din Wesseling și Frechen. În cooperare cu Recht Logistik, partener al GLS, și cu firma de închiriere de vehicule hylane, camionul este utilizat pe traseul principal și pentru colectarea coletelor de la clienți, ceea ce înseamnă că vehiculul a parcurs până acum peste 8.500 km și a transportat cu emisii reduse aproape 50.000 de colete.

Camionul este folosit în toată țara

Managerul regional Gero Liebig pune în balanță avantajele și dezavantajele camionului. „Camionul cu hidrogen este foarte silențios în timpul funcționării, ceea ce înseamnă că livrările pe timp de noapte sunt posibile în orice moment, chiar și în zonele populate.” Cu toate acestea, din cauza procesului de realimentare, care durează până la 15 minute, și a disponibilității încă limitate a instalațiilor de realimentare, este necesar un efort mai mare de planificare în activitatea de zi cu zi. În timp ce camionul cu hidrogen a fost condus până acum doar în Renania de Nord-Westfalia, rutele vor fi în curând extinse la întreaga Germanie. GLS intenționează să evite pe cât posibil emisiile de gaze cu efect de seră până în 2045. În prezent, numărul vehiculelor cu emisii zero și cu emisii reduse din flota germană GLS, care livrează zilnic colete în mod durabil în peste 200 de orașe, este de peste 700. Numărul acestora va crește la aproximativ 900 de vehicule până la sfârșitul exercițiului financiar actual.