Utilizarea firmelor de transport străine pentru a încărca mărfuri direct din fabricile italiene favorizează cabotajul ilegal în această țară, a declarat Massimo Marciani, președintele Freight Leader Council (FLC), cu prilejul unei conferințe desfășurate la Trieste pe tema transportului multimodal.
Faptul că producătorii italieni preferă contractele ex-works le permite cărăușilor străini să își organizeze operațiunile logistice după bunul plac, fără să poată fi monitorizat foarte clar dacă aceștia se limitează la maximum trei operațiuni de cabotaj, așa cum prevede legislația europeană în vigoare. „Dacă o companie contractează servicii de transport de pe piața germană, de exemplu, atunci cărăușul german sosește cu camionul gol în Italia și – întrucât înțelegerile verbale sunt încă foarte răspândite – nu se poate verifica foarte clar ce operațiuni a derulat aici“, a explicat Marciani.
Situația este cu atât mai gravă cu cât Italia generează 30% din PIB-ul său din exportul de produse. În acest context, președintele FLC a solicitat încurajarea apariției firmelor de logistică naționale, agregatoare de cereri de transport, pentru care statul italian să ofere stimulente fiscale, în vederea reducerii cabotajului ilegal în această țară.