Ad
Ad
Ad
Ad

Kia EV5 aduce inovația electrică în segmentul C-SUV

Noul Kia EV5, construit pe arhitectura dedicată EV a Hyundai Motor Group, platforma E-GMP (Electric-Global Modular Platform) cu tehnologie 400V, îmbină stilul îndrăzneț al SUV-urilor cu utilitatea practică și tehnologia de ultimă oră. EV5 se mândrește cu un design robust, dar rafinat, o cabină spațioasă și flexibilă și caracteristici electrice avansate concepute pentru a răspunde așteptărilor și stilului de viață al clienților europeni.

„EV5 este o bornă importantă a strategiei europene de creștere a mărcii Kia”, spune Sjoerd Knipping, Chief Operating Officer al Kia Europe. „Intrăm în cel mai competitiv segment al automobilelor electrice din Europa cu un model care îmbină designul nostru emblematic „Opposites United”, caracterul practic de zi cu zi și inovația înrădăcinată în mobilitatea electrică. Aceasta este o reafirmare a angajamentului nostru față de mobilitatea sustenabilă, adaptată modului în care europenii trăiesc, muncesc și conduc.”

Conceput pentru Europa

Fidelă filosofiei de design „Opposites United” dezvoltată de Kia, estetica modelului EV5 prezintă un montant D proeminent și semnătura de lumini „Star Map” a modelului Kia în partea din față și spate. Oferă atât beneficii vizuale, cât și funcționale, având jante în trei opțiuni – de 18 sau 19 inch pentru versiunea de bază, 19 inch pentru versiunea stilizată EV5 GT-line și, mai târziu, jante de 20 inch pentru modelul sportiv EV5 GT.

Cabina îndeplinește nevoile practice ale stilului de viață european. Scaunele din spate putând fi rabatate complet, ceea ce maximizează spațiul portbagajului și creează o zonă de încărcare generoasă de până la doi metri lungime. Printre caracteristicile ergonomice este inclus și spațiul de depozitare tip sertar din consola centrală, care îl fac ideal atât pentru oraș, cât și pentru activitățile în aer liber.

În interior, EV5 creează o atmosferă de tip „lounge”. Scaunele confortabile au funcții de masaj pentru șofer, suport lombar reglabil în patru direcții, încălzire și ventilație. Materialele ecologice pentru interior includ PET reciclat în scaune și covoare; spumă bio în scaune, consola centrală și tetiere; și vopsea fără BTX în panourile ușilor, bord și consola centrală.

Proiectat pentru drumurile și clima Europei

Bateria modelului EV5, cu autonomie extinsă de 81,4 kWh, oferă o autonomie estimată, 100% electrică (AER), de până la 530 de kilometri (conform procedurii de testare WLTP). Versiunile GT-Line și Base Line acceptă încărcarea rapidă, de la 10 la 80% în doar 30 de minute.

Proiectat pe baza tehnologiei E-GMP, EV5 este echipat cu sistemul eficient i-Pedal 3.0 pentru conducerea ușoară cu o singură pedală. Sistemul „Smart Regeneration System Plus” îmbunătățește eficiența energetică și confortul la rulare, folosind datele sistemului de navigație pentru a ajusta automat frânarea și viteza în intersecții, schimbări ale limitei de viteză și multe altele. Sistemul avansat de încălzire și răcire a bateriei nu numai că îmbunătățește eficiența încălzirii cabinei, dar menține, de asemenea, o autonomie electrică de 100% (AER) în condiții de frig, asigurând o performanță fiabilă a bateriei în diverse climate ale continentului, de la iernile nordice la verile Mediteranei.

EV5 dispune de încărcare bidirecțională, inclusiv de funcționalitatea Vehicle-to-Load (V2L), care furnizează până la 3,6 kilowați și permite șoferilor să alimenteze și să încarce dispozitive externe folosind bateria mașinii prin intermediul unei prize interne sau al unui adaptor extern. Modelul este, de asemenea, echipat cu hardware adecvat de tip Vehicle-to-Grid (V2G), gata de utilizare de îndată ce infrastructura sau reglementările naționale o permit.

„Am proiectat modelul EV5 avându-i în centrul atenției pe clienții noștri europeni”, adaugă Pablo Martínez Masip, Vice President of Product & Marketing. „De la configurația versatilă a scaunelor și performanța bateriei pe tot parcursul anului, până la stilul robust al SUV-ului și sistemul avansat de control al vitezei CCNC, fiecare detaliu reflectă așteptările unice ale șoferilor europeni care își doresc nu doar funcționalitate, ci și aspect.”

Tehnologie inteligentă pentru conectivitate de top

Echipat cu cel mai recent sistem ccNC (Connected Car Navigation Cockpit) dezvoltat de Kia, inclusiv un ecran panoramic extins care combină un panou de instrumente de 12,3 inchi, un ecran de infotainment de 12,3 inchi și un ecran de 5,3 inchi pentru controlul climatizării. Actualizările prin satelit over-the-air (OTA) și platforma Kia Upgrades mențin modelul pregătit pentru viitor, cu noi caracteristici și servicii introduse în timp.

În special conectivitatea și planificarea traseelor au fost îmbunătățite, modelele EV5 au o funcție de navigație online care indică informații în timp real pe hărți prin intermediul datelor de la server, actualizate la fiecare patru săptămâni.

Caracteristici precum cheia digitală 2.0, recunoașterea amprentelor digitale și sistemul audio premium Harman Kardon sporesc confortul și siguranța, reflectând dorința clienților europeni pentru o tehnologie intuitivă și de ultimă generație.

Siguranța care răspunde așteptărilor clienților europeni

Drumurile europene necesită niveluri ridicate de siguranță și agilitate. EV5 dispune de șapte airbaguri, ranforsări structurale și cel mai recent sistem avansat de asistență a șoferului (ADAS) de la Kia. EV5 va fi unul dintre primele modele Kia echipate cu cea mai recentă versiune a sistemului ISLA (Intelligent Speed Limit Assist). Pe baza feedback-ului clienților, notificările audio au fost, de asemenea, îmbunătățite pentru confortul șoferului.

În plus, sistemul Smart Cruise Control 2 (SCC2) oprește complet vehiculul în caz de urgență fără ca șoferul să răspundă la comandă.

Sistemul „Parking Collision-avoidance Assist – Rear” pentru evitarea coliziunilor la parcare – spate a fost extins pentru a include avertizare pentru partea din față și laterală (PCA-F/S/R). Totodată, utilizează senzori și camere video pentru a ajuta la prevenirea coliziunilor în față, lateral și spate în timpul parcării.

Highway Driver Assist 2 cu tehnologia „Hands-On Detection” (HDA 2 cu HOD) ajută șoferul să păstreze o distanță de siguranță față de vehiculul din față, să mențină linia centrală a benzii, să schimbe banda și să ajusteze poziționarea laterală.

În cele din urmă, pentru un plus de confort, șoferul poate intra sau ieși dintr-un loc de parcare utilizând sistemul inteligent de asistență la parcarea (Remote Smart Parking Assist – RSPA 2.0), chiar și din afara vehiculului.

Articole similare

Ad