Fiecare cent economisit in activitatea de transport conteaza si anvelopele pot contribui la aceste economii. Iar resapatele, fiind mai ieftine, cu atat mai mult pot fi considerate o optiune. Pentru a demonstra acest lucru inca o data, dupa conferinta Tranzit de la Cluj-Napoca, Bridgestone si EVW Holding au organizat o vizita la fabrica de resapare de la Gilau, unde cei prezenti au putut vedea cum se resapeaza anvelopele, care sunt etapele si cum sunt verificate si au adresat intrebari specialistilor, legate de durata de folosire a pneurilor astfel obtinute, conditiile de resapare si, mai ales, de pret.
In momentul vizitei activitatea in fabrica fusese stopata, fiind in derulare cateva procese, astfel incat transportatorii prezenti sa vada „pe viu“ cum decurge resaparea.
Prima oprire a fost la utilajul cu care sunt analizate carcasele dupa ce acestea au fost verificate vizual de doua ori in prealabil, prima data la transportator, apoi la fabrica de la Gilau. Echipamentul folosit, Nail Hole Detector, este foarte important pentru ca detecteaza si cea mai mica gaura in anvelopa, care poate nu a fost vazuta anterior, creand un arc electric in momentul in care descopera strapungeri ce au ajuns pana la cordul metalic. Rotirea anvelopei este intrerupta automat atunci cand apare o gaura, operatorul marcheaza locul respectiv, urmand sa se faca reparatii, daca se poate.
Dupa asta carcasa merge la sherograf, care detecteaza acele probleme ce nu pot fi sesizate cu ochiul liber: desprinderi, ruperi interioare, eventuale separari la interior. Anvelopa care a fost analizata in momentul vizitei avea astfel de separari, fiind eliminata din fluxul de productie, dar, asa cum a aratat Gabriel Mereuta, director de vanzari anvelope EVW Holding, „inspectia este un proces nedistructiv, iar daca cel care a adus carcasa vrea sa o ia inapoi o poate primi si o poate da la resapat la alt resapator. Dar acea anvelopa se va supraincalzi in zona afectata, isi va mari volumul si va aparea o explozie.“
Dupa aceste doua verificari se merge la echipamentul pentru desapare, unde sunt introduse datele despre anvelopa, dupa care incepe sa fie inlaturata banda de rulare. In timpul vizitei aceasta operatiune a fost facuta de catre unul dintre transportatori, sigur, printr-o simpla apasare a unui buton. Urmatorul pas a fost zona de curatare, o etapa foarte importanta deoarece, de multe ori, acolo unde initial se credea ca este un mic punct de rugina, prin curatare, se poate descoperi ca aceasta a patruns pana la cordul metalic.
De aici, grupul de transportatori a mers la utilajul care aplica o solutie de curatare si pregatire a procesului de vulcanizare, un fel de „amorsa“. La fabrica EVW, transportatorii prezenti au putut vedea si cum arata o anvelopa recanelata agresiv, cu caneluri mult prea adanci, Gabriel Mereuta sfatuindu-i sa fie atenti cum este facuta recanelarea, pentru ca de multe ori se poate distruge carcasa, care isi pierde resapabilitatea.