Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad

Legile ne sunt potrivnice. Romanii sunt „vanati“ la ei acasa.

Pe langa piedicile puse de nemti, francezi sau belgieni pentru a restrictiona accesul operatorilor est-europeni la piata comunitara, romanii nu sunt „slabiti“ nici la ei acasa. Transportatorii prezenti la conferinta Tranzit au reclamat faptul ca sunt sanctionati prompt de catre inspectorii ISCTR ori de cate ori acestia din urma au ocazia, fara a tine cont de infrastructura defectuoasa, de lipsa parcarilor sau de alte lucruri atat de necesare pentru buna defasurare a activitatii. „Dura lex sed lex“, dar parca si atunci cand ar putea fi mai ingaduitori reprezentantii ISCTR dau dovada de exces de zel, astfel ca sunt operatori care au primit si sase controale de fond in decursul a sase luni.
 

La nivelul Ministerului Transporturilor a fost adoptata recent ordonanta de modificare a Ordonantei 37 privind perioadele de conducere si odihna, ca urmare a aparitiei regulamentului european 165 ce amendeaza regulamentul 561 privind tahograful digital. HG 69/ 2012 a fost modificata de doua ori in decursul anului trecut, insa se asteapta inca legea de aprobare. In prezent, actul normativ este plecat pe circuitul extern al ministerului, singura directie abilitata fiind cea Juridica.
De la inceputul anului si pana in prezent nu au aparut alte initiative legislative. Urmeaza sa se pregateasca pachetele legislative pentru directivele europene privind inspectia tehnica si controlul tehnic in trafic. La finele lui 2014 a fost adoptata si directiva privind masele si dimensiunile, cu termene diferite de aplicare pentru anumite articole, actul de transpunere urmand sa fie deschis dezbaterii publice la momentul potrivit.
Tot la sfarsitul anului trecut a fost finalizat un regulament privind clasificarea incalcarilor care determina pierderea bunei reputatii a operatorilor de transport si a managerului. Actul normativ – corelat cu regulamentul 1071 – a fost blocat la nivelul Parlamentului European de cateva state occidentale care doresc introducerea printre incalcari si a nerespectarii regimului cabotajului.
„Este bine de stiut faptul ca si in cazul acestui regulament principala responsabilitate este a companiei de transport si secundar a managerului; nu a conducatorului auto. Pierderea bunei repu- tatii se cal- culeaza dupa o formula care tine cont de numarul de soferi angajati, de numarul si tipul abaterilor comise etc. Asadar, soferii trebuie sa fie foarte bine instruiti pentru a preveni pierderea licentei de transport“, a explicat Marius Alban, reprezentantul Directiei Transport Rutier din cadrul MT.

Sperante pentru OG 43
Lucian Sova, deputat, a precizat ca la nivelul Comisiei de Transport si Infrastructura se manifesta o acalmie, intrucat nici operatorii rutieri, nici Guvernul nu ii solicita cu prea multe probleme. „Suntem foarte aproape de a adopta amendarea ordonantei 43, cu introducerea AST-urilor, diminuarea amenzilor, eliminarea cantarelor din frontiera etc. Din pacate, am stat un an in blocaj politic din cauza unui amendament propus de un coleg de la UDMR, care …

Articole similare