Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Licentele de trasee judetene, valabile pana la finele lui 2021

Licentele de trasee judetene raman valabile doar pana la 31.12.2021, fapt consfintit prin legea nr. 179/18.08.2020, care aproba OUG 70/2020. Potrivit acesteia din urma, transportul regulat judetean de persoane se desfasoara pana la sfarsitul lui 2021 in baza programelor de transport judetene si a licentelor aflate in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei a legii nr. 34/2020 privind respingerea OUG 51/2019. In aceste conditii, in vara anului viitor ar trebui sa ne pregatim de licitatii la judetean, desi transportul de calatori este ingenuncheat de pandemie, iar operatorii nu vor avea bani pentru a investi in mijloace de transport noi si a obtine, implicit, punctajele necesare pentru mentinerea traseelor. Intre timp, consiliile judetene trebuie sa incheie, in conformitate cu regulamentul european nr. 1.370/2007, contracte de delegare a gestiunii cu operatorii care detin licente de traseu, cu valabilitate pana cel tarziu la 31.12.2021 (data de intrare in vigoare a contractelor nu este precizata).

Legea 179 valideaza si alte cerinte care pun in incurcatura transportatorii. Astfel, acestia au obligatia sa asigure transportul gratuit al elevilor, inclusiv al celor care nu sunt scolarizati in localitatea de domiciliu, sub sanctiunea incetarii contractelor de delegare a serviciului public sau a retragerii licentei de traseu, in cazul transportului interjudetean. Pana acum, facilitatea la transport judetean era oferita elevilor care nu aveau scoala in localitate, ca masura sociala; schimbarea textului legii ofera insa gratuitate si celor care aleg sa urmeze o scoala mai indepartata.

Cheltuielile aferente transportului elevilor pe traseele judetene vor fi suportate 50-50% de la bugetul de stat, prin Ministerul Educatiei, si de la bugetele locale, iar la interjudetean, exclusiv de la bugetul de stat, prin Ministerului Transporturilor. Ca de obicei, nu se stipuleaza penalitati sau sanctiuni pentru intarzierile la plata catre operatori. Problema este insa ca pe multe trasee judetene elevii reprezinta principala categorie de calatori, astfel ca transportul acestora „pe datorie“ va crea probleme pentru foarte multe companii.

Articole similare