Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Licentierea vehiculelor sub 3,5 t divide piata in doua tabere

Piata de transport cu vanuri de pana in 3,5 t a crescut tot mai mult in ultimii ani, astfel ca multi dintre operatorii consacrati pe segmentul „usor”, care lucreaza mai ales in transportul expres pentru producatori din domeniul automotive, si-ar dori o piata cat mai reglementata, pentru a restrictiona accesul firmelor mici, care nu indeplinesc conditiile legale de siguranta si bonitate profesionala minime cerute pentru orice operator de transport.
Licentierea autovehiculelor de 3,5 t nu ar trebui, insa, sustin operatorii de transport, sa fie insotita de obligativitatea dotarii acestora cu tahografe si, implicit, de respectarea Regulamentului 561 privind timpii de conducere si odihna, altfel fiind incalcate principiile „transportului expres”.
 

Dar o simpla inregistrare a vehiculelor autorizate sa faca transport comercial si obligativitatea soferilor de a urma cursuri de pregatire profesionala ar fi de dorit pentru o imagine mai buna a acestei categorii de transport.
Zsolt Gogucz, de la Kefren Expres, sustine ca oricum, de luna viitoare, a impus tuturor companiilor de transport care lucreaza cu casa de expeditii pe care o conduce sa isi trimita soferii la instruire la IFPTR, pentru a asigura clientilor sai servicii de calitate. Cu toate acestea, nu sustine licentierea vehiculelor de 3,5 t de teama ca legislatorul roman sa nu introduca reglementari care l-ar determina sa nu mai lucreze deloc in Romania.
Dumitru Blaga, presedintele AOTR, a declarat a asociatia sa a luptat din greu pentru eliminarea din legislatie a obligativitatii licentierii furgoanelor de 3,5 t, deoarece, in opinia sa, singurul efect ar fi fost colectarea unor sume uriase la buget din taxele de licentiere si a unor sume frumusele pentru personalul angajat in Ministerul Transporturilor si institutiile adiacente pentru participarile la examinarile pentru soferii de vanuri de 3,5 t si pentru persoanele desemnate ale tuturor firmelor cu 1-20 de vanuri.
Dumitru Blaga este convins, in acelasi timp, ca operatorii incorecti vor functiona in continuare si dupa o eventuala obligativitate a licentierii vehiculelor de 3,5 t, singurii care vor avea de suferit fiind tot operatorii cinstiti, adica tocmai cei care cer astazi licentierea.

Articole similare

Ad