La 1 ianuarie expiră amânarea aplicării sancțiunilor pentru transportatorii care nu transmit datele de poziționare a camionului în platforma Ro e-Transport. Amenzile riscate de transportatori sunt foarte mari, astfel că se vorbeşte din nou de presarea autorităţilor pentru obţinerea unei noi amânări. LoadHub propune transportatorilor o soluţie simplă, flexibilă, uşor de utilizat, la un preţ de numai 20 de euro/lună, indiferent de numărul camioanelor din flotă, pentru a se conforma obligaţiilor legale. În plus, platforma software dezvoltată pentru digitalizarea proceselor e-Transport aduce cu sine şi alte avantaje, cea mai importantă la acest moment fiind posibilitatea cărăuşului de a modifica direct în platformă numărul de înmatriculare a vehiculului alocat unui cod UIT, care se transmite automat în e-Transport, fără a fi nevoie de intervenţia organizatorului de transport. Dezvoltatorii urmăresc automatizarea monitorizării transporturilor, astfel încât şoferul să nu mai aibă responsabilitatea pornirii şi opririi transmisiei de date GPS/poziţionare pentru fiecare cod UIT. Şi dezvoltările nu se opresc aici, LoadHub constituindu-se ca infrastructură de transport care uneşte toţi jucătorii implicaţi în derularea curselor, de la încărcare până la descărcare.
LoadHub a fost gândită de la început ca o aplicație web-based pentru a putea fi cât mai facilă integrarea tuturor tipologiilor de utilizatori vizaţi de eTransport: Declarantul codurilor UIT, Organizatorul si Operatorul transportului şi Şoferul.
Meniul de utilizare a platformei este foarte intuitiv, astfel că nu e nevoie de mai mult de un minut pentru crearea unui cont plus alte 5-10 minute pentru configurarea lui (presupune conectare token semnătura digitala, integrare provider GPS, creare conturi șoferi).
Pentru transportatori există două planuri tarifare: Transportator și Transportator+ . Primul plan presupune un cost de intrare de doar 20 euro + TVA pe lună per companie indiferent de numărul de vehicule utilizate. Acesta include un singur cont de utilizator, cel al managerului, fiind specific firmelor cu doar câteva camioane în flotă, pentru care administratorul poate gestiona singur codurile UIT. Transportator+ (30 EUR/lună) este gândit pentru case de expediții sau transportatori care mai şi subcontractează sau folosesc tracționiști, având acces la poziționarea pe hartă a camioanelor subcontractate. Acest plan include 3 conturi de utilizatori: unul pentru manager și două suplimentare. Nivelul de control este mult mai ridicat, accesul fiind mai diferențiat. Planul Declarant+ include un număr nelimitat de conturi.
Fără întreruperi în transmiterea datelor către ANAF
Experiența utilizatorilor arată că lucrul în LoadHub este fluent, fără blocaje în transmiterea datelor către ANAF. Atunci când portalul ANAF nu este disponibil, datele sunt salvate automat și transmise imediat ce sistemul revine online, asigurând continuitatea monitorizării transporturilor.

„Am gândit de la început LoadHub ca un buffer, un sistem de caching, astfel încât să poată să retrimită datele încărcate atunci când serverul ANAF este din nou disponibil. Platforma oferă și dovada faptului că utilizatorul a încercat să facă transmiterea în timp util”, explică Ionuț Augustin Pop, fondatorul LoadHub.
Acesta se aşteaptă ca obligaţia de monitorizare a transporturilor de marfă pe teritoriul României să înceapă să fie controlată şi sancţionată în caz de neconformitate de la 1 ianuarie 2026, deoarece serverele de date ANAF au demonstrat că pot face faţă unor volume foarte mari de date (dacă ar fi să luăm ca exemplu sistemul e-factura, care gestionează un volum mult mai mare de date și funcționează).
„Ține de noi să monitorizăm și să avertizăm autoritățile dacă lucrurile funcționează greșit. LoadHub, la rândul său, nu are niciun fel de limitare de volum de informații stocate, fiind concepută să funcţioneze pentru circa 20.000 de firme de transport care folosesc în medie 100 de vehicule care se supun reglementării RO e-transport.”
Ionuţ Augustin Pop a adăugat că LoadHub a fost gândită ca infrastructură pentru tot ce ține de transport, având funcționalități create pentru a duce la nivelul următor interacțiunea tuturor cu sistemul e-transport și cu SPV.
“Am reușit să integrăm noțiunile diferențiate de operatori de transport și organizatori de transport. În mod normal, atunci când o casă de expediții obține un cod UIT, transportatorul care execută cursa nu are acces direct în SPV la acesta și îl primește manual, ceea ce creează riscuri și lipsă de vizibilitate. LoadHub creează pentru fiecare transport UIT un flux integrat între: beneficiarul de transport, casa de expediții, cărăușul propriu zis și șofer. Cât timp toți utilizează LoadHub, toți au vizibilitate și control – atunci când este nevoie – pe un anumit cod UIT. Practic, casa de expediții transmite un cod UIT prin LoadHub către cărăușul cu care lucrează, iar cărăușul poate actualiza oricând, direct în LoadHub, numărul de înmatriculare al vehiculului alocat cursei, modificarea fiind transmisă în SPV, Astfel, se elimină riscul de sancțiuni pentru neconcordanța dintre numărul de înmatriculare trecut în declaraţia UIT şi cel al vehiculului găsit pe drum cu marfa. Cărăușul poate îndeplini obligația de monitorizare fie prin GPS-ul integrat al vehiculului, fie prin aplicația mobilă LoadHub Driver. Atât casa de expediții, cât și transportatorul au în permanență vizibilitate asupra monitorizării transportului.”
Mai mult, cărăuşii şi expeditorii care fac grupaje de marfă au posibilitatea de a grupa toate codurile UIT într-un LoadPin. Dacă se schimbă autotractorul alocat cursei, transportatorul actualizează o singură dată numărul de înmatriculare, iar modificarea se aplică tuturor codurilor UIT asociate, scutind astfel timp pentru modificări manuale repetitive.
Funcţionalitatea de automatizare a monitorizării transporturilor simplifică mult obligaţia legală a cărăuşului
În prezent, obligația de monitorizare a transporturilor, care revine cărăușului, poate fi îndeplinită în LoadHub în două moduri: fie de către dispecer, direct din platforma web, fie de către șofer, prin aplicația mobilă LoadHub Driver, unde monitorizarea este pornită și oprită manual pentru fiecare cod UIT sau LoadPin (grupaj de coduri UIT). Monitorizarea GPS se poate realiza prin GPS-ul vehiculului integrat sau, în lipsa acestuia, prin aplicația mobilă LoadHub Driver de pe telefonul şoferului.
„Principala problemă pe care o vedem când va începe aplicarea monitorizării transportului o reprezintă Start-ul şi Stop-ul monitorizării, deoarece când transportatorul primește adresele din SPV acestea nu conțin toate informațiile necesare pentru a fi traduse în coordonate GPS, mai ales că nici codurile poștale care nu sunt foarte exacte şi nu ajută la identificarea tuturor adreselor din România. Şi atunci noi dezvoltam activ un BlackBox, un sistem în care se introduc toate informațiile legate de adresele de recepţie şi livrare care vor fi translatate în coordonate GPS. Această dezvoltare va fi urmată de automatizarea comenzii de a porni şi de a opri monitorizarea transportului. Scopul nostru este reducerea cât mai mult posibil a intervenției umane din partea șoferului în procesul de monitorizare, pentru a elimina riscul de erori, omisiuni sau uitări.”
Funcționalitatea de pornire / oprire automată a monitorizării, așteptată la sfârșitul lunii ianuarie, aproape că va elimina interacțiunea șoferului, dar şi a dispecerului, acesta din urmă având doar rolul de a supraveghea monitorizarea codurilor UIT: poate vedea dacă unele transporturi sunt încheiate sau poate încheia chiar el manual monitorizarea unui cod UIT dacă ştie că transportul s-a încheiat.
„Şi acelaşi lucru este valabil şi în cazul casei de expediţii, diferenţa între aceasta şi cărăuş fiindcă are vizibilitate în sistem asupra monitorizării efectuate de cărăuș, evitându-se astfel amenzile pentru ambele părți”
Disponibil şi pentru cărăuşii străini
Deşi noile modificări făcute prin Ordonanţa Guvernului elimină necesitatea transportatorilor străini de a monitoriza transporturile pe teritoriul României, o funcţionalitate viitoare a LoadHub va permite şi transportatorilor străini să se înregistreze în platformă pentru a primi prin sistemul LoadHub codurile UIT de la partenerul de transport, pe care le vor putea monitoriza prin GPS-ul de pe camion sau prin aplicaţia mobilă. Înregistrat în platformă, cărăuşul străin poate primi direct în LoadHub datele necesare de la declarant sau casa de expediţii.
LoadHub oferă o perioadă de testare gratuită de 7 zile pentru ca transportatorii să se poată acomoda cu platforma. Suplimentar, până la sfârşitul lunii decembrie, toate conturile noi vor beneficia de discount 100% din costul integrării cu providerul GPS.
















