Potrivit unui studiu britanic de performantă în logistică, efectuat în septembrie 2021, 96% dintre companiile de logistică din Regatul Unit raportează probleme în recrutarea șoferilor de vehicule grele, iar acest lucru are un impact imens asupra lanțurilor de aprovizionare din Regatul Unit.
“Industria logistică reclamă că șoferii de vehicule grele au carențe de competențe; întreprinderile se confruntă, de asemenea, cu provocări în recrutarea pentru roluri vitale, cum ar fi personal de depozit, șoferi de furgonete, montatori, mecanici, tehnicieni, operatori de stivuitoare și manageri de transport. Și aceste lipsuri se înrăutățesc, mai mult de 13% dintre companii raportează probleme foarte severe în recrutarea personalului din depozit – comparativ cu septembrie 2020, când niciun respondent nu a raportat că se confruntă cu provocări de recrutare de această amploare. 24,5% dintre respondenți raportează, de asemenea, probleme foarte grave în recrutarea șoferilor de van-uri; încă o dată, zero respondenți au raportat că s-au confruntat cu astfel de dificultăți grave în septembrie 2020”, a declarat Mags Simpson, șeful de implicare în politici la Logistics UK.
Pandemia de Covid-19 a afectat industria logistică atât financiar, cât și operațional, 76% dintre companiile de logistică raportând o scădere în fazele inițiale ale blocării, potrivit unui sondaj Logistics UK. Cu toate acestea, companiile de logistică au depășit toate aceste obstacole pentru a menține națiunea aprovizionată cu toate bunurile de care are nevoie și încep să își revină pe măsură ce economia se deschide din nou.
Mags Simpson a spus că electrificarea flotei de transport rutier a Regatului Unit este vitală pentru ca Regatul Unit să poată trece efectiv la o economie cu zero emisii, dar, în timp ce piața furgonetelor electrice este acum bine stabilită, guvernul trebuie să se asigure că infrastructura de încărcare este disponibilă cu ușurință în Marea Britanie.
Reprezentanta Logistics UK atrage atenția că înghețarea accizei la combustibil este absolut vitală. “Pe măsură ce industria logistică își revine de impactul pandemiei și cu amenințarea inflației prețurilor la orizont, fiecare bănuț contează pentru sectorul nostru, care lucrează în mod tradițional pe marje extrem de înguste.
Această înghețare ajută, de asemenea, companiile să treacă mai ușor la vehicule cu combustibil alternativ, permițându-le să aloce mai multe fonduri pentru ciclul de înlocuire a vehiculului, și nu pentru creșterea taxelor la combustibil. Iar înghețarea accizelor trebuie să fie permanentă, pentru a oferi certitudine financiară pentru întreprinderi, în timp ce planifică decarbonizarea.”