Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mai mare, mai practic și mai inteligent

Prezentată pentru prima dată în premieră mondială anul trecut în martie la Düsseldorf, cea ce-a cincea generație a iconicului monovolum Volkswagen Caddy a fost lansată oficial la jumătatea lui octombrie. Modelul poate fi deja comandat și în România, atât în versiunea mai puternică, 2.0 TDI (75 CP-122 CP), cât și varianta de putere mai mică. Până să ne convingem noi de versatilitatea noului Caddy Cargo în cadrul unui test drive, vă prezentăm mai jos argumentele teoretice cu care vine Volkswagen.

Cu o performanță grea în spate, trei milioane de unități fiind fabricate până la acest moment, noul Caddy pare că ar avea toate premisele să calce pe urmele predecesorilor săi în termeni de succes. Polivalent, așa cum VW Vehicule Comerciale ne-a obișnuit, modelul poate fi comandat în mai multe variante de caroserie – Cargo, Kombi, monovolum de familie sau camper. Tot la capitolul multifuncționalitate se remarcă noul vehicul și din punct de vedere al conectivității. Asta pentru că este prezentat ca fiind cel mai digitalizat Caddy din istorie, bucurându-se de șase sisteme de asistență nou-nouțe și de conceptul de conectivitate #2020.

Construit pe platforma modulară MQB, aceeași pe care o folosește celebrul hatchback Golf 8, Caddy poate fi configurat în funcție de nevoile specifice: Combi sau MPV în noile variante „Kombi“, „Caddy“, „Life“, „Style“ și „Move“, dar și vehicul de distribuție urbană în versiunile „Cargo“ și „Cargo Maxi“ (cu ampatament lung). Modelul este disponibil din noiembrie în Germania, Austria și Polonia, după care și în restul Europei. În România, versiunea Cargo poate fi comandată la prețuri începând de la 22.451 de euro, TVA inclus, în varianta de 102 CP, și de la 20.288 de euro, TVA inclus, varianta de 75 CP.

2021 va aduce însă și mai multe noutăți din partea Caddy. Vorbim în primul rând de sistemul de tracțiune integrală 4 MOTION, care se va adăuga listei de opțiuni pentru noul model, în paralel cu varianta cu tracțiune față. Va urma versiunea cu ampatament lung pentru Caddy și Kombi, care vor primi adjectivul MAXI. Vom vedea puțin mai jos ce înseamnă acest lucru din punct de vedere al funcționalității. Tot în 2021, producătorul german va prezenta succesorul lui Alltrack, noul Caddy PanAmericana, un MPV/SUV destinat pasionaților de călătorii lungi, dar și varianta camper, California, care va avea, opțional și în premieră pentru VW, o mini-bucătărie, acoperiș panoramic și corturi noi.

Design și elemente exterioare noi

Din punct de vedere vizual, utilizarea platformei MBQ este evidentă, datorită ampatamentului mărit. Noul Caddy a crescut de la 2.682 la 2.755 mm, ceea ce îi conferă, spune producătorul din Wolfsburg, proporțiile adecvate pentru a obține un aspect mult mai dinamic decât generațiile anterioare. Designerii s-au folosit de avantajul tehnic existent pentru a realiza pe această bază o caroserie complet reproiectată. În privința specificațiilor, exteriorul monovolumului cu sigla VW beneficiază de o serie de caracteristici cu totul noi. Includem aici, doar ca exemplu, noul plafon panoramic cu un spațiu vitrat de 1,4 m2, care se extinde inclusiv la al doilea rând de scaune, pentru a spori și mai mult confortul și efectul vizual al pasagerilor. Opțional, modelul poate fi comandat cu deschidere/închidere electrică pentru ușa glisantă și ușa haionului. Pentru prima dată, micul cărăuș german primește, pe lângă variante standard de 16″ și 17″, jante din aliaj de 18″. Acestea sunt disponibile tot standard, însă pentru versiunea de top, denumită Style. Tot la capitolul noutăți includem și noile blocuri optice și stopuri cu tehnologie LED. Și tot în premieră, vehiculul poate fi deschis și pornit fără cheie, grație „Keyless Access“.

Din punct de vedere vizual, aspectul sportiv și carisma sunt vizibile din orice unghi. Partea frontală, în special capota, farurile reproiectate și grila radiatorului reprezintă alte câteva elemente de atracție. Toate acestea sunt observabile în special pentru varianta „Style“, care este echipată deja cu faruri LED.

Grila radiatorului are încorporată și o bară transversală negru strălucitor, iar dedesubt se află alte două bare subțiri din aluminiu care merg până la faruri și care, astfel, îmbină vizual luminile de zi de tip LED. Practic, cele două elemente – farurile și grila radiatorului – formează un tot unitar care, la fel ca bara de protecție redesenată, accentuează lățimea vehiculului. Una pe care VW a mărit-o cu 62 mm, pentru un total de 1.855 mm. În plus, în varianta cu ampatamentul normal, Caddy are o lungime de 4.500 mm, un plus de 92 mm. Similar, datorită platformei MQB, ampatamentul a fost mărit cu 73 mm, până la 2.755 mm, noua lungime fiind, așadar, exploatată integral. Nici partea din spate nu a păstrat ceva de la modelul anterior, în schimb designerii au îmbunătățit ADN-ul vizual al mărcii. O trăsătură distinctă pentru noul Caddy o reprezintă acum noile stopuri extrem de subțiri dispuse vertical. Tot aici se remarcă și luneta, care este neagră și are o suprafață vitrată aproape cât lățimea vehiculului. Imediat sub ea este dispus numărul de înmatriculare, în timp ce în centrul haionului se află scris cu majuscule și cu un font nou numele CADDY.

Mai mult spațiu în zona de încărcare

Și, pentru că deja ne referim la dimensiuni, cea de-a cincea generație a lui Caddy Cargo oferă mai mult spațiu de încărcare. Dacă varianta standard presupune un volum maxim de 3,1 m3, în varianta cu ampatament lung, acest spațiu se mărește până la 3,7 m3, inginerii VW reproiectând complet puntea spate. Spre exemplu, datorită faptului că lățimea între cele două roți este de 1.230 mm, noul Caddy poate depozita, transversal, un europalet. Odată ce va fi disponibilă, din 2021 adică, versiunea Maxi va beneficia și ea de un alt atu important: lățimea ușii glisante a fost mărită la 840 mm (de la 701 mm). Astfel, lățimea de încărcare este, la rândul ei, mai mare (+11 mm) și permite transportul a doi europaleți pe lățime, un avantaj clar față de concurență. Nu în ultimul rând, lungimea maximă a spațiului de încărcare până la peretele despărțitor este de 1.797 mm (Cargo) și 2.150 mm (Cargo Maxi).

Versiunile monovolum de familie și Kombi sunt oferite cu cinci locuri în varianta standard, însă VW permite ca, indiferent de lungimea ampatamentului, să poată fi adăugat și un al treilea rând de scaune, pentru un total de șapte locuri. Această opțiune era accesibilă și pentru generația anterioară, însă ceea ce diferă acum e faptul că scaunele aflate pe acest al treilea rând pot fi scoase individual. Bineînțeles, s-a păstrat și posibilitatea de a înclina și rabata total toate scaunele pasagerilor. Referitor la spațiul de bagaje, pentru că trebuie să luăm în considerare și aceste două variante, modelul oferă până la 2.556 l dacă scoatem cel de-al treilea rând de scaune. Iar dacă la bord se află cinci pasageri, spațiul (măsurat până la înălțimea tetierelor) este de 1.213 l. În portbagaj, lungimea spațiului de încărcare până la primul rând de scaune este de 1.913 mm, în timp ce lățimea maximă este de 1.185 mm.

Interior digitalizat și ergonomie accentuată

Polivalența se remarcă nu numai din punct de vedere al spațiului, ci și al soluțiilor hightech cu care este echipat noul Caddy. În varianta de top, interfața interactivă formează noul cockpit digital. Volkswagen spune că prin fuziunea între cockpit-ul digital și sistemul de navigație de top de 10″ se creează o experiență digitală inedită, denumită cockpit-ul innovision. Prin intermediul unei unități Online-Connectivity-Unit (OCU – unitate pentru conectivitate online) cu cartelă eSIM integrată, sistemele Infotainment pot accesa serviciile mobile online (MOD). În plus, modelul este echipat cu butoane digitale pentru controlul instalației de climatizare, poziționate imediat sub sistemul de navigație.

De asemenea, toate butoanele de comandă pentru lumini, vizibilitate, audio sau meniu sunt acum comutatoare digitale. Exceptând partea de lumini – celebrul comutator rotativ fiind înlocuit acum de un panou de butoane prin care se aprind pozițiile și farurile – restul funcțiilor comandate prin butoane nu reprezintă neapărat o noutate. Însă sistemele de Infotainment disponibile, cu ecrane tactile de 6,5″, 8,25″ și 10″, da. Acestea sunt dispozitive ale „Matricei modulare Infotainment“ aflate la a 3-a generație (MIB3). În plus, iluminatul interior este operat, de asemenea, tactil, și este dotat cu leduri deosebit de performante, iar alimentarea cu curent pentru dispozitive externe de 230 V perfecționează viața la bord. Nou este și un ventilator de plafon, pentru o mai bună climatizare și ventilare staționară mai rapidă în partea din spate.

Caddy este echipat standard, printre altele, cu o interfață pentru telefonul mobil, prize USB-C pentru transfer de date și pentru încărcarea telefoanelor inteligente (standard în varianta de ecran de 8,25″ și 10″), App Connect și App-Connect Wireless, precum și cu pre-echiparea pentru We Connect Fleed, sistemul VW de gestionare a flotei digitale. Opțional, în varianta de 10″ sunt prezente și sistemele de navigație Discover Media și Discover Pro. Tot ca opțiune, clienții pot comanda noul Caddy cu sisteme auxiliare de încălzire, scaune noi (AGR ergoComfort) cu suport lombar pe 4 niveluri, scaun tip bancă pentru cel de-al doilea rând, amortizare la șoc pentru șofer și pasager și un panou rabatabil pe scaunul pasagerului din față, panou ce poate servi drept birou. De asemenea, scaunele pot fi îmbrăcate în huse „Robusta“ și „Pure Diamond“ (piele artificială).

Accent pus pe confort și siguranță

La bord sunt prezente nu mai puțin de 19 sisteme de asistență, cinci dintre acestea fiind în premieră pe Caddy, în timp ce altele au fost îmbunătățite semnificativ. Noile sisteme includ Travel Assist, ce permite deplasare asistată la orice viteză, premieră în cadrul unui vehicul comercial VW. Iar dacă este să îl luăm la pachet cu volanul multifuncțional, atunci acesta din urmă este conceput cu un sistem de senzori capacitivi. Motivul este legat de siguranță – șoferul trebuie să monitorizeze permanent sistemul, iar acești senzori capacitivi asigură o detecție precisă și fără forță atunci când volanul este atins, astfel încât avertizările eronate al Travel Assist să fie evitate. Cu alte cuvinte, atât timp cât o mână stă pe volan, sistemul nu dă semne că ar vrea să intervină în pilotare. De asemenea, fiecare Caddy va fi echipat standard cu o funcție de frânare asistată la întoarceri, care face parte din sistemul Front Assist. O premieră în segmentul „A“ (vanuri de distribuție urbană) o reprezintă sistemul de asistență la parcare pentru remorcă Trailer Assist, cunoscut de la Crafter, pentru manevrarea semnificativ mai simplă în marșarier.

În ceea ce privește specificațiile standard ale modelului Cargo, acestea includ sistemul de alertă în caz de urgență (eCALL), Driver Alert system (sistem alertă șofer), Servotronic (servodirecție în funcție de viteză), șase inele de fixare a încărcăturii în zona cargo, perete despărțitor fără geam, frână de mână electronică având funcția Auto Hold, închidere centralizată cu telecomandă și un sistem separat care blochează spațiul de încărcare, astfel încât obiectele de valoare să poată fi păstrate în siguranță în cabina șoferului.

Sisteme de propulsie revoluționare

La fel de inovatoare precum sistemele de asistență sunt și noile propulsoare în patru cilindri, despre care VW spune că reprezintă cea mai nouă generație de motoare și sunt echipate cu filtre de particule. De exemplu, pentru prima dată în cadrul motoarelor 2.0 l TDI de 75, 102 și 122 CP în combinație cu cutie manuală cu șase trepte, cât și pentru transmisia automată cu dublu ambreiaj cu șapte rapoarte, se utilizează sistemul „Twin dosing“. Prin intermediul a două convertoare catalitice SCR și al unei injecții duble de AdBlue, sistemul reduce semnificativ nivelurile de emisie de oxid de azot (NOx) comparativ cu cele ale modelului anterior. Astfel, motoarele TDI ale Caddy se numără printre cele mai curate motoare turbo diesel din lume, așa cum afirmă producătorul. Pe lângă versiunile TDI, Caddy va fi disponibil și cu propulsorul turbo pe benzină de 1.5 l TSI de 114 CP, despre care VW spune că este la fel de eficient și sustenabil. Vor urma, de asemenea, și o versiune pe gaz natural, bazată pe propulsorul TSI, dar mai puternică – 130 CP – precum și una plug-in hibrid (eHybrid), însă despre acestea din urmă nu au fost oferite mai multe detalii – cel puțin pentru moment.

Noile tehnologii de propulsie au un efect pozitiv din punct de vedere ecologic și economic. Consumul mixt în ciclu de testare NEDC pentru Caddy 2.0 TDI (102 CP), cu transmisie manuală cu 6 trepte, este de 4,7 l/100 km, adică mai mic cu 1,4 l/100 km decât generația anterioară. Iar unul dintre factorii care contribuie la această eficiență este aerodinamica noului design exterior: valoarea coeficientului aerodinamic a fost redusă de la 0,33 la 0,30, un punct de referință pe acest segment.

La momentul de față, în România noul Volkswagen Caddy Cargo poate fi comandat în varianta de motorizare de 102 CP (75 kW), cu prețuri ce pornesc de la 22.451 de euro, TVA inclus. Pentru variantele de pasageri, versiunea mixtă Kombi are un preț de pornire de 26.473 de euro. Modelele de 75 CP (55 kW) au un preț de pornire de 20.288 euro pentru Cargo, respectiv 24.310 euro pentru Kombi (prețuri cu TVA inclus). 

Articole similare