Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mai mult confort, la un pret convenabil

Fiat Ducato s-a mentinut mereu in topul celor mai vandute vehicule comerciale usoare de pana in 3,5 t, desi ultimul model cocheteaza tot mai mult cu carausii mai „grei”, care prefera autovehicule cu greutati maxime autorizate de peste 4 t. Incurajat de succesul deosebit de care se bucura Ducato pe segmentul caravanelor, Fiat promoveaza mai intens versiunea de 4,25 t, pe care Ducato este singurul van oferit in varianta cu roti single. Ramas in competitia Vanul Anului 2015, Ducato nu a reusit sa castige marele premiu, adunand numai 35 de puncte. Acest rezultat a fost influentat de faptul ca nu are un design mult innoit fata de modelul precedent, fiind mai degraba un face-lift.
 

Ceea ce l-a mentinut pe lista primilor cinci candidati au fost insa schimbarile de strategie, productia a doua motorizari independente pentru Euro 6 si inovatiile in planul suspensiei, caroseriei si echiparilor inteligente, care cresc confortul si functionalitatea. Am testat calitatile noului Ducato pe o versiune de 3,5 t L2H2, echipata cu motorul economic 2,3 MultiJet de 130 CP.

Ducato a castigat in istoria sa de 33 de ani doar un trofeu International Van of the Year, in 1994, insa Fiat are in portofoliu alte patru trofee, doua pentru Doblo Cargo, in 2006 si 2011, si alte doua pentru Scudo si Fiorino, dezvoltate impreuna cu Grupul PSA Peugeot Citroën, in 2008 si 2009.

Confort de autoturism, elemente de caraus traditional
Designul exterior se caracterizeaza prin linii indulcite, specifice autoturismelor, avand insa si „parfum” de caraus traditional: grila radiatorului in doua culori, treapta ajutatoare pentru ca soferul sa poata curata parbrizul, farurile noi cu lumini de zi integrate (care sunt disponibile si cu tehnologie LED), oglinzile retrovizoare mari, fractionate si cu semnalizatoarele incorporate etc.
Pentru a mentine costurile de intretinere si reparatii cat mai mici, farurile sunt pozitionate foarte sus, astfel ca lovirea acestora este evitata pe cat posibil, bara de protectie este din patru sectiuni, iar bandourile laterale din cauciuc sunt inalte si suficient de „carnoase” pentru a face fata zgarieturilor inevitabile la manevrele din parcari sau spatii inguste. In plus, vehiculul este echipat, optional, cu camera de luat vederi pentru mersul cu spatele, completata de senzorii de parcare, acestea usurand la maximum manevrele de pozitionare la rampele de incarcare, ceea ce am facut si noi la depozitul DSV din parcul logistic Bucharest West.
Pentru a lasa spatiul de incarcare „netulburat”, Fiat a pozitionat toate angrenajele mecanice, inclusiv cutia de viteze, sub capota. Chiar si rezervorul de motorina este plasat sub cabina – avand ca rezultat cabina mai inalta – pentru a lasa loc liber pentru o capacitate mai mare de incarcare. Astfel, Ducato are cea mai buna eficienta de incarcare, un indicator care se calculeaza prin raportul dintre lungimea de incarcare utila si lungimea totala a vehiculului.
In schimb, soferul trebuie sa se intinda putin la urcare-coborare, …

Articole similare