AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

Mai mult de jumătate din autotractoarele înmatriculate în România au peste 10 ani

Comitetul Național Rutier din Franța (CNR) a publicat recent o analiză a transportului românesc de marfă din 2020, realizată în colaborare cu UNTRR Despre flota de transport rutier de marfă a României există puține date, concluzionează CNR, singurele disponibile fiind cele ale Eurostat, care arată că în 2019 erau înmatriculate la noi circa 150.000 de camioane și 130.000 de semiremorci. Deci numărul mediu de ansambluri articulate de 40 t care îi revine unei firme este de 4-5, o medie relativ mică, în acord cu declarațiile managerilor de transport intervievați de autorii studiului.

Numărul autotractoarelor a crescut constant de la 105.760 în 2015 la 146.646 în 2019, cel al autotractoarelor mai tinere de doi ani a înregistrat un vârf în 2016, de 14.003 unități, și a fost de 11.532 în 2019, cel al autotractoarelor de 2-5 ani a crescut și el de la un an la altul și de la 13.157 în 2015 la 20.921 în 2019, cel al autotractoarelor de 5-10 ani a avut un vârf în 2016, de 37.700, și a fost în 2019 de 36.756, cel al autotractoarelor de 10-20 de ani a crescut de la 47.182 în 2015 la 64.400 în 2019, iar cel al autotractoarelor mai vechi de 20 de ani a fost de 13.337 în 2019, pentru anii de dinainte neexistând date oficiale.

În ceea ce privește vehiculele de peste 3,5 t pentru transport de marfă, nu există date decât pentru 2018 și 2019. În 2019 au fost 145.927 de unități, din care 3.070 mai noi de doi ani, 3.665 de 2-5 ani, 7.068 de 5-10 ani, 56.707 de 10-20 de ani și 75.417 de peste 20 de ani. Iar dacă vorbim de semiremorci, numărul lor a crescut și el de la un an la altul, de la 96.645 în 2015 la 129.862 în 2019.

Articole similare

Ad