Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement

Mai mult ragaz la judetean…

Coperta TP Iunie

Ordonanta de urgenta nr. 70/2020, publicata in Monitorul Oficial din 14 mai 2020, prelungeste valabilitatea licentelor de trasee judetene pana la 31 decembrie 2021, in contextul pandemiei Covid-19. Astfel, conform art. 66 din OUG 70, transportul rutier judetean de persoane se va desfasura pana la finele anului viitor in baza programelor de transport si a licentelor aflate in vigoare la data publicarii in MO a legii 34/2020 privind respingerea OUG nr. 51/2019. Consiliile judetene vor incheia, in consecinta, contracte de delegare a gestiunii pentru asigurarea continuitatii transportului judetean, in conformitate cu regulamentul 1370/2007, cu operatorii care detin licente de traseu valabile, fara a depasi termenul de 31 decembrie 2021.

Avand insa in vedere situatia critica in care se afla transportul de calatori inca de la inceputul anului – cu doua luni slabe plus trei sub semnul restrictiilor starii de urgenta – precum si faptul ca efectele pandemiei nu vor disparea de pe o zi pe alta, intrucat traficul de pasageri nu va reveni decat treptat la volumele din 2019, ar fi normal ca valabilitatea licentelor de trasee judetene sa fie prelungita pana la finele lui 2023, asa cum prevedea OUG 51/2019. Practic, transportatorii isi vor reveni cu greu dupa pandemie, vor avea de achitat rate actual amanate, iar pregatirea pentru o noua licitatie este ultimul lucru de care mai au nevoie.

Decizia consiliilor judetene in aceasta perioada de a fi aproape de operatori si de a-i sprijini in optimizarea si eficientizarea curselor este de salutat. Se confirma faptul ca interesul primordial trebuie sa fie calatorul, care are nevoie de stabilitate, de predictibilitate si, cel mai important, de incredere. Prelungirea licentelor judetene pana la 31 decembrie 2023 le-ar oferi tuturor carausilor ragazul pentru a se pregati corespunzator pentru atribuire, iar consiliilor judetene timpul necesar pentru definitivarea programelor de transport, mai ales ca 2020 nu va fi chiar relevant in stabilirea fluxurilor de pasageri.

  O alta problema pe care o au transportatorii este obligativitatea asigurarii transportului gratuit al elevilor, pe langa celelalte categorii ce beneficiaza de facilitati, sub sanctiunea incetarii contractelor de delegare a gestiunii (art. 67). Resursele financiare necesare acoperirii compensatiei datorate din bugetul judetean pentru transportul elevilor vor fi alocate de la bugetul de stat. Ce se intampla insa daca banii nu vor fi virati la timp, mai ales ca pe multe trasee judetene elevii sunt principalii contribuitori?

Articole similare