Vanzarile de camioane din Romania au mers bine din ianuarie pana in iunie, asa cum apreciaza Peter Eriksson, CEO Volvo Romania, „din cauza ca urma sa intre in vigoare obligativitatea echiparii cu tahograf inteligent. Dar in a doua jumatate a anului s-a observat o corectie“, si astfel pana final de 2019 urma sa se ajunga la 6.800 de inmatriculari, valoare aproximativ similara cu cea din 2018 insa cu un ritm inegal in cele doua semestre. Nu este o criza, mai puncteaza reprezentantul Volvo Romania, ci o corectie care apare in mod natural dupa cativa ani de crestere si care se va materializa si in 2020 intr-o scadere cu 10 20% a pietei romanesti de vehicule grele. Compania este pregatita cu vehicule mai avantajoase din punct de vedere al costului total de operare, cu o retea mai extinsa de service si cu introducerea creditului in oferta sa de finantare.
Volvo Romania nu a profitat de cererea mai mare din prima parte a anului trecut, deoarece nu a avut stocuri, in primul rand pentru ca de obicei nu produce decat pe baza de comanda si in al doilea rand pentru ca era dificil de calibrat productia si livrarile astfel incat sa te Incadrezi cu Inmatricularea vehiculelor pana pe 15 iunie. „Si asta se vede in inmatricularile noastre din primele luni ale anului. Dar apoi, in timp ce unii competitori au scazut semnificativ vanzarile, noi am recuperat.“
Peter Eriksson nu se arata Ingrijorat de faptul ca piata se afla intr-o etapa de scadere, considerand ca este normal dupa cinci ani de crestere si in contextul discutiilor despre Pachetul Mobilitate. „Trebuie sa fim atenti la aceste semnale, dar nu sa facem o drama din ele, deoarece nivelul inmatricularilor inca este bun.“