Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mai putine firme admise, pentru o utilizare responsabila si eficienta

Pentru 2020 au fost alocate 2.008 autorizatii CEMT, dintre care 1.300 pentru camioane indeplinind norma de poluare Euro 5 si 708 pentru Euro 6. Doar 394 de operatori de transport au fost insa admisi la alocare, dupa ce in ultimii doi ani numarul acestora a depasit 400. Nu mai putin de 49 de solicitanti au fost respinsi, principalul motiv fiind lipsa raportarilor utilizarii CEMT-urilor in anul trecut. Ca de obicei, transportatorii consacrati din automotive au fost cei mai interesati de CEMT, datorita oportunitatilor oferite pe relatiile Turcia si Serbia, cei din Republica Moldova fiind mai putini decat in trecut printre cei „serviti” cu CEMT-uri.


Transportul catre statele membre CEMT nu a suferit schimbari majore in ultimul an si nici pentru perioada urmatoare nu se prefigureaza acest lucru, in ciuda situatiei incerte cu privire la iesirea Marii Britanii din Uniunea Europeana. Autorizatii CEMT au fost distribuite dupa sistemul bine cunoscut, insa cu o mai mare strictete in ceea ce priveste criteriile de admitere la alocare, astfel incat sa se asigure o mai buna utilizare/valorificare a beneficiilor oferite de CEMT. In acest an, aproape 50 de operatori au fost respinsi de catre comisia CEMT, principalul motiv fiind lipsa raportarii folosirii autorizatiilor in 2019.

Articole similare