Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

MAN dezvolta un vehicul autonom pentru siguranta lucrarilor de reparatii pe autostrazi

In conditiile in care circa 44% din accidentele ce au  loc pe autostrazile germane implica vehicule aflate pe prima banda sau pe cea de urgenta, incidente de tip coliziuni cu partea din spate a vehiculelor de siguranta, care protejeaza atelierele mobile de reparatii ale drumurilor, sunt intanite regulat, chiar daca vehiculele portocalii sunt vizibile si exista panouri de avertizare si de inchidere a benzii.
 

Pe baza acestei constatari, MAN Truck&Bus si o serie de parteneri din cercetare si administratie publica, dar si din zona tehnica, ce s-au ocupat de functionalitate, comunicare wireless, HMI (Human Machine Interface) si de specificatiile complete ale vehiculului, au dezvoltat o solutie mobila care sa elimine acest risc, in cadrul proiectului de cercetare „aFAS“. Denumit „Backup“, proiectul presupune realizarea unui prototip de vehicul de siguranta fara sofer, capabil sa urmareasca in mod automat si sa asigure „spatele“ vehiculului de reparatii de drumuri, protejand astfel si personalul de la fata locului.
Prototipul este un MAN TGM 18.340, echipat cu camere si sisteme radar pentru a oferi vizibilitate de jur imprejur, precum si cu diverse sisteme de asistenta. Sistemele de directie si de franare, senzorii si software-ul de control indeplinesc, de asemenea, cele mai stricte criterii. Prototipul a fost in mare parte construit cu componente de productie de masa. Un sistem suplimentar de senzori, special dezvoltat, ofera un nivel ridicat de siguranta, iar un sistem de detectare a obiectelor si a benzilor de circulatie, foarte fiabil, permite, de asemenea, analiza datelor privind situatia traficului. Comunicarea de date intre vehiculul de lucru din fata si vehiculul de siguranta este wireless, iar ecranele de afisare privind starea de functionare a prototipului farar sofer sunt instalate pe ambele vehicule.
Dupa ce soferul activeaza toate sistemele si iese din cabina, TGM accelereaza si franeaza in mod autonom, urmand vehiculul din fata la o distanta definita. In cazul unei defectiuni se opreste automat, iar cand trece prin locatii critice, cum ar fi intrarile sau iesirile de pe autostrada, prototipul poate fi adus la cativa metri de vehiculul conducator si „cuplat“ digital la el.
Proiectul de cercetare a fost lansat in 2014 si a fost finantat cu aproximativ 3,4 milioane de euro de Ministerul Federal al Economiei si Energiei din Germania. Acesta este primul studiu de fezabilitate tehnic complet pentru un astfel de vehicul, care vizeaza chiar si modificarile standardelor si legislatiei in vigoare.

Articole similare

Ad